Dvd recensie 'The Big Bang Theory' seizoen 8

Prima uitgave, boordevol extra's.

Bedacht door: Chuck Lorre, Bill Prady | Cast: Johnny Galecki (Leonard Hofstadter), Jim Parsons (Sheldon Cooper), Kaley Cuoco (Penny), Simon Helberg (Howard Wolowitz), Kunal Nayyar (Raj Koothrappali) | Jaren: 2007 "“ heden | Release: NBC, Veronica

Met zo'n hoge kijkcijfers als The Big Bang Theory kan het niemand verbazen dat zender NBC er nog wel een tijdje mee door wil gaan. Ondertussen is de komediereeks over de knotsgekke belevenissen van wereldvreemde wetenschappers alweer toe aan zijn achtste seizoen. Dat seizoen is in Nederland nu verkrijgbaar op Dvd.

Sheldons treinreis door het land komt dit seizoen tot een einde. Hij heeft niet veel over zichzelf geleerd, terwijl dat wel zijn plan was. De groep is nu dus wel weer compleet dit seizoen. Sheldon is ervan overtuigd dat de chirurgische ingreep bij Leonard helemaal verkeerd zal lopen. Howard maakt zich druk om de relatie van zijn moeder met vriend Stuart en Penny's technieken als farmaceutisch verkoper geven een onverwacht resultaat. De groep speelt niet bezochte schoolgala's na en feestdagen die niet iedereen even leuk vindt. Ook is er een spel gemaakt op basis van Raj's liefdesleven en leest de groep fan-fictie van Amy.

Er kijken nog steeds bijzonder veel mensen naar afleveringen van de serie. De première trok 23,75 miljoen kijkers naar NBC en dat aantal bleef gedurende het seizoen bijna altijd boven de 20 miljoen. Kortom: de hoge salarissen van de castleden waar onlangs nog zoveel om te doen was, blijven te rechtvaardigen.

Dvd: The Big Bang Theory seizoen 8 | Duur: 24 x 20min. | Release: november 2015 | Video: 1.78:1 (16:9) | Audio: Engels (5.1), Frans (2.0), Spaans (2.0) | Ondertiteling: Nederlands, Frans, Spaans, Noors, Deens, Zweeds, Fins, Engels | Discs: 3x Dvd | EAN: 5-051888-210383 | Met dank aan: Warner Bros

Het seizoen wordt aangeleverd in een standaard Dvd-hoes met daar een slipcover omheen. Voorop zien we de castleden waar het allemaal om draait en achterop een uitgebreide synopsis van het seizoen. Ook staat er een overzicht van alle extra's op de hoes. Maak je de hoes open tref je een drietal schijven met zwart-witte opdruk aan. Binnen in de hoes zijn verder per schijf de gegevens afgedrukt: we zien titels, scenarioschrijvers en regisseurs.

Net als in het vorige seizoen is de kwaliteit van de beelden en geluiden goed. De serie wordt digitaal opgenomen en ziet er prima, maar niet uitzonderlijk aantrekkelijk uit. Het geheel is erg gewoon om naar te kijken en er is over het algemeen weinig gespeeld met de beelden. De audio is goed te volgen, al vinden we omgevingsgeluiden niet genoeg te horen.

De extra's zijn prima, maar niet uitzonderlijk. Er is een half uur durende video die het gehele Comic-Con panel laat zien van vorig jaar, waar de castleden praten over de serie. Dan is er een video met de titel Shooting Stars, over de gastrol van Billy Bob Thornton dit seizoen. Ook is er een video over de fans van de serie die op de set aanwezig waren na het winnen van een wedstrijd, een video waarin we zien hoe castleden Cuoco-Sweeting en Parsons en producent Chuck Lorre een ster krijgen op de Hollywood Walk of Fame en een video waarin de actrice die de stem van Mrs. Wolowitz insprak een ode krijgt. Carol Ann Susi overleed op 11 november 2014.

Het negende seizoen van The Big Bang Theory wordt al sinds september uitgezonden. Afleveringen trekken nog altijd veel kijkers in de VS. Verder is er ook al een tiende seizoen besteld, dat in de loop van 2016 in première zal gaan. Of er daarna nog meer volgt is nog niet zeker, maar als het succes zo groot blijft en de castleden genoeg geld krijgen in hun nieuwe contract (daar was nu veel om te doen) gaan ze vast wel verder.