Tv-serie op Blu-ray: Bloodline

Tv-serie op Blu-ray: Bloodline

Prima HD-uitgave van de pakkende Netflix-thriller.

Regie: Todd A. Kessler | Glenn Kessler | Daniel Zelman | Cast: Kyle Chandler (John Rayburn), Ben Mendelsohn (Danny Rayburn), Linda Cardellini (Meg Rayburn), Norbert Leo Butz (Kevin Rayburn), Jacinda Barrett (Diana Rayburn), Jamie McShane (Eric O'Bannon) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: Netflix

Toen Netflix de serie Bloodline in november 2014 aankondigde was het de eerstvolgende grote tv-serie sinds House of Cards en Orange Is the New Black. Er werd dus flink uitgekeken naar de thriller met namen als Kyle Chandler, Ben Mendelsohn en Linda Cardellini. De serie kreeg uiteindelijk niet de aandacht die de andere series wel kregen, als is Bloodline desondanks zeker een waardige toevoeging aan de alsmaar groeiende originele catalogus van Netflix.

De ontvangst van het eerste seizoen was prima (RT = 80%) en een tweede seizoen werd vrij snel aangekondigd. Aangezien Netflix geen kijkcijfers vrijgeeft, valt er weinig te zeggen over de daadwerkelijke publieke aandacht. De ontvangst bij de kijkers is in ieder geval netjes, met een 8,3 op de IMDb. De serie heeft een prima Blu-ray uitgave.

Synopsis
De familie Rayburn is eigenaar van een resort in Key West en bewaakt de meest duistere geheimen van het eiland. Als de verloren zoon en het zwarte schaap terugkeert voor een familiereünie dreigt hij de kwetsbare façade van de familie te verwoesten en een leven vol wandaden aan het licht te brengen. Zijn twee broers en zus zijn nu genoodzaakt hun geschillen bij te leggen om hun familie samen te houden en te beslissen wat ze het beste kunnen doen.

Uitgave: Bloodline - Seizoen 1 | Aantal discs 5 x Blu-ray | Afleveringen: 13 x 49/65 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Engels, Frans | Extra's: Verwijderde scenes | EAN: 8712609647822 | Release: maart 2016 | Met dank aan: Sony Pictures Home Entertainment

De vijf schijven van deze Blu-ray-uitgave van het debuutseizoen van Bloodline zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase. In de hoes staan per disc de titels én uitgebreidere synopsissen van de afzonderlijke dertien afleveringen aangegeven. Erg netjes. Op de hoes staat overigens nergens het logo van Netflix vermeld. Waarschijnlijk met enige opzet.

Deze Blu-ray uitgave laat een prima beeld zien. Het is duidelijk dat de kleuren zijn bewerkt om sfeer mee te geven aan de thriller. Dit pakt goed uit, ook in High Definition. Dit gaat niet ten kosten van de scherpte. Deze is namelijk uitstekend; zeker in de close-ups is dit duidelijk te zien. Ook de donkere delen in het beeld behouden redelijk tot goed de details. De DTS-HD geluidstrack is uiteraard surround en laat geregeld lichte surround effects horen, zoals via omgevingsgeluiden. Een erg nette uitgave en erg fijn voor de liefhebbers dat de prima serie in HD verkrijgbaar is.

Beperkt bonusmateriaal
Sony Pictures Home Entertainment heeft geen diepgaand bonusmateriaal toegevoegd aan de vijf schijven. Ondanks dat je zou verwachten dat hier wel een plekje voor gevonden had kunnen worden, blijven de extra's beperkt tot een paar verwijderde scènes, gekoppeld aan de afzonderlijke afleveringen. Aangezien het eerste seizoen al ruim 700 minuten duurt, zijn deze verwijderde scènes aardig om even aan te zetten, maar heel veel voegen ze niet toe.

Tweede seizoen onderweg!
Ondanks dat er nog geen teaser of trailer is verschenen, heeft Netflix een tweede seizoen voor Bloodline besteld. Er zijn ook al nieuwe namen bekend, waaronder Birdman-actrice Andrea Riseborough. Een verschijningsdatum is nog onbekend, maar deze zou wel in 2016 komen te liggen.