Dvd-recensie: 'Dokter Deen' seizoen 3

Dvd-recensie: 'Dokter Deen' seizoen 3

Een prima uitgave van deze goed bekeken serie van Omroep MAX.

Bedenker: Edwin de Vries | Cast: Monique van de Ven (Maria Deen), Pleuni Touw (Femke Deen), Markoesa Hamer (Isa van Buren), Jelle de Jong (Robbert van Buren) e.a. | Jaren: 2012 - heden | Omroep: MAX

Sinds 2012 is op Omroep MAX de serie Dokter Deen te zien. Het is de eerste dramaserie van de zender, die in de finale van het derde seizoen goed was voor maar liefst 1,6 miljoen kijkers. De serie komt voort uit een echte ervaring van bedenker Edwin de Vries, die samen met zijn vrouw op Vlieland een bezoekje kreeg van de echte Dokter Deen. Het derde seizoen van de serie is nu op Dvd verkrijgbaar.

Maria (Monique van de Ven) heeft Moeder Deen (Pleuni Touw) bij haar in huis genomen omdat ze steeds meer gaat dementeren. Maria's psychiater Max (Hans Dagelet) en Oscar (Leopold Witte) vechten als twee haantjes om de hand van Maria, maar voor Maria gaat dit te snel. Pas als zij er echt klaar voor is, volgt ze haar hart. Een andere man die een belangrijke rol blijft spelen in Maria's leven is haar ex, de anarchistische Sven (Huub van der Lubbe). De relaties van Maria's drie kinderen maken een crisis door. Het verse huwelijk van Isa (Markoesa Hamer) en Freek (Oren Schrijver) wankelt. Zoon Robbert (Jelle de Jong) verliest zijn hart aan de invalarts Pip (Abbey Hoes ), maar wordt achtervolgd door zijn verleden als de Don Juan van het eiland. Jongste dochter Wendy (Lisa Smit) gaat studeren in Leeuwarden, terwijl haar invalide vriend Paul (David Lucieer) voor haar baby zorgt. Haar leraar (Dragan Bakema) zet alles in een ander perspectief. Heleen (Liz Snoijink) overkomt het grootste noodlot wat een moeder kan treffen. Ook nieuw in de Deencast is Bram van der Vlugt die een speciale reden heeft om naar Vlieland te komen.

Dvd: Dokter Deen Seizoen 3 | Duur: 500 minuten | Release: maart 2016 | Video: 16:9 | Audio: Nederlands Dolby Digital 5.1 | Discs: 3xDvd | EAN: 8-711983-963535 | Met dank aan: Just Entertainment

De serie wordt aangeleverd in een standaard dubbeldikke Dvd-hoes. Voorop zien we Dokter Deen voor de kust, met op de achtergrond een wat onrustige zee. Achterop de hoes een uitgebreide synopsis en de titels van de afleveringen die het seizoen heeft. Daarnaast zien we op welke schijf ze staan. Ietwat jammer is dat de Dvd's opgestapeld in de hoes zitten, waarmee de presentatie niet overweldigend mooi is.

De beelden van de show zien er prima uit. Het geheel heeft mooie kleuren en erg sfeervolle beelden van Vlieland. Tegelijk spat het niet van het scherm af, maar dat past ook niet bij het type serie dat het betreft. De audio is verder prima, vooral de dialoog staat centraal en is goed te volgen.

Er komt vermoedelijk, na de grote cliffhanger aan het einde van dit derde seizoen, een vierde. Daarnaast waren de kijkcijfers zo goed dat ze het maken van een vierde seizoen wel rechtvaardigen.