Series / Nieuws
Drie dagen op Netflix en meer dan 60 miljoen kijkers; dit is gelijk de best bekeken serie ooit
Het slotseizoen van deze serie breekt records met 60,1 miljoen weergaven in 72 uur.
Een nieuw record is gevestigd: de meest besproken serie van het moment laat opnieuw zien dat het publiek er geen genoeg van krijgt. Binnen drie dagen na de lancering stond het derde seizoen wereldwijd bovenaan.
Het slotseizoen van Squid Game is met 60,1 miljoen weergaven in de eerste 72 uur uitgegroeid tot de best bekeken Netflix-serie ooit binnen die tijdspanne. Daarmee stoot het eerdere recordhouders van de troon en nestelde het zich direct op de eerste plek van de wereldwijde Netflix Top 10.
Nooit eerder slaagde een serie erin om in de eerste week van release in álle 93 landen waar Netflix een Top 10 bijhoudt, op nummer 1 te eindigen. Squid Game brak die barrière met gemak. Ondertussen wisten ook seizoenen 1 en 2 opnieuw de top van de ranglijsten te bereiken, vermoedelijk doordat veel kijkers de eerdere afleveringen opnieuw bekeken in aanloop naar het slotstuk.
Hoewel de cijfers indrukwekkend zijn, was de ontvangst bij het publiek niet eenduidig. Beslist niet iedereen is fan van het nieuwe seizoen. Het derde seizoen bestaat uit zes afleveringen en werd wereldwijd uitgebracht op 27 juni.
Met een cumulatief totaal van bijna 600 miljoen weergaven voor de eerste twee seizoenen, was Squid Game ook al onaantastbaar als Netflix’ meest succesvolle niet-Engelstalige serie ooit.
Het slotseizoen van Squid Game is met 60,1 miljoen weergaven in de eerste 72 uur uitgegroeid tot de best bekeken Netflix-serie ooit binnen die tijdspanne. Daarmee stoot het eerdere recordhouders van de troon en nestelde het zich direct op de eerste plek van de wereldwijde Netflix Top 10.
Wereldwijde dominantie
Nooit eerder slaagde een serie erin om in de eerste week van release in álle 93 landen waar Netflix een Top 10 bijhoudt, op nummer 1 te eindigen. Squid Game brak die barrière met gemak. Ondertussen wisten ook seizoenen 1 en 2 opnieuw de top van de ranglijsten te bereiken, vermoedelijk doordat veel kijkers de eerdere afleveringen opnieuw bekeken in aanloop naar het slotstuk.
Gerelateerd nieuws
Hoewel de cijfers indrukwekkend zijn, was de ontvangst bij het publiek niet eenduidig. Beslist niet iedereen is fan van het nieuwe seizoen. Het derde seizoen bestaat uit zes afleveringen en werd wereldwijd uitgebracht op 27 juni.
Succesvol
Met een cumulatief totaal van bijna 600 miljoen weergaven voor de eerste twee seizoenen, was Squid Game ook al onaantastbaar als Netflix’ meest succesvolle niet-Engelstalige serie ooit.