Blu-ray recensie: 'Fargo' seizoen 2

Blu-ray recensie: 'Fargo' seizoen 2

Wederom een prachtige uitgave voor een humoristische serie.

Cast: Kirsten Dunst (Peggy Blumquist), Patrick Wilson (State Trooper Lou Solverson), Jesse Plemons (Ed Blumquist), Jean Smart (Floyd Gerhardt), Ted Danson (Sheriff Hank Larsson) | Jaren: 2014 - heden | Release: FX/ Netflix

Na een succesvol eerste seizoen kon het niet anders of FX zou een tweede bestellen van Fargo. De serie is gebaseerd op de beroemde film van de Coen Brothers uit de jaren negentig en vertelt het verhaal vanuit een iets breder perspectief. Dit tweede seizoen draait om een gebeurtenis waarnaar enkel gerefereerd werd in het eerste seizoen: de moorden in Sioux Falls, South-Dakota.

Het verhaal volgt schoonheidsspecialiste Peggy Blumquist en haar echtgenoot, slager Ed. Samen proberen ze de aanrijding (en dood) van Rye Gerhardt, zoon van Floyd Gerhardt, de matriarch van de Gerhardt misdaadfamilie in Fargo, te verbergen. Drie door Rye gepleegde moorden worden ondertussen onderzocht door Lou Solverson en zijn collega Hank Larssen.

Dit tweede seizoen is net zo goed ontvangen als het eerste. Op RottenTomatoes staat het gemiddeld op een 9,1 van de 10, een erg hoge score dus. "Het tweede seizoen van Fargo behoudt alle elementen die de serie een prijswinnende hit gemaakt hebben, en levert nog een fantastische saga, voortgedreven door fascinerende personages, geinig cynisme en een beetje absurdisme."

Blu-ray: Fargo seizoen 2 | Duur: 10 uur | Release: mei 2016 | Video: 1080p HD (1.78:1) | Audio: Engels DTS-HD MA 5.1, Frans DTS 5.1 | Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans | Discs: 3 x Blu-Ray | EAN: 8-712626-052227 | Met dank aan: Fox

Deze Blu-ray uitgave is in dezelfde stijl gemaakt als het eerste. Wederom zien we een grote gestikte versie van het logo van de serie voorop, met enkele belangrijke gebeurtenissen centraal. Zo laat een van de plaatjes op de voorkant zien hoe iemands lichaam door een shredder gehaald wordt (zoals in het eerste seizoen gebeurde). Maar ook andere moordaanslagen worden getoond, waarmee het een mooie cover is. Achterop treffen we de gebruikelijke gegevens aan, van synopsis tot audio tot technische details. Maak je de hoes open, tref je drie schijven aan. Helaas is er niet zoals het eerste seizoen een boekje meegeleverd met informatie over de afleveringen.

De beelden zijn wederom fantastisch om naar te kijken. Er waren vrijwel geen beperkingen te bespeuren bij het kijken naar de afleveringen. Dat is wederom lovenswaardig, net als de audio. Ook die zijn erg bijzonder en wisselend, met mooie omgevingsgeluiden en sterk dialoog.

De extra's zien er verder redelijk uit. Er zijn commercials te bekijken en er is een mooi audiocommentaar toegevoegd van Bruce Campbell. Hij doet daarin gedurende acht minuten niemand minder dan Ronald Reagan na en slaagt daar behoorlijk goed in. Een andere mini-docu duurt veertig minuten en draait om het maken van de serie. Dit is de tofste toevoeging aan de uitgave.

Er komt een derde seizoen van de serie, dat in de loop van 2017 in premiere moet gaan. De reeks speelt zich in 2010 af, waarmee andere personages uit het eerste seizoen terug kunnen keren.