Dvd-recensie: 'The Good Wife' seizoen 6

Dvd-recensie: 'The Good Wife' seizoen 6

Goede uitgave van een toffe CBS-serie.

Bedenkers: Michele King, Robert King | Cast: Julianna Margulies (Alicia Florrick), Matt Czuchry (Cary Agos), Christine Baranski (Diane Lockhart), Archie Penjabi (Kalina Sharma), Alan Cumming (Eli Gold) e.a. | Jaren: 2009 "“ 2016 | Zender: CBS

Na jaren vol politieke avonturen in het leven van Alicia Florrick getoond te hebben, maakte zender CBS dit jaar een einde aan de serie. Na zeven seizoenen en in totaal 156 afleveringen, was het voorbij. Hier in Nederland kunnen we nu eindelijk genieten van het zesde seizoen, dat nu op een uitgebreide Dvd-set te krijgen is.

Alicia Florrick (Julianna Margulies) heeft haar man (Chris Noth) altijd gesteund tijdens zijn politieke opmars, maar nu is het haar beurt om de politiek in te gaan en de volgende officier van justitie te worden. De verkiezingsdag komt dichterbij, maar Alicia heeft niet alleen zorgen over haar campagne maar ook over haar praktijk en haar partner Cary (Matt Czuchry). Zijn carrière zou wel eens voorbij kunnen zijn… net als zijn normale leven.

Het seizoen trok gemiddeld meer dan tien miljoen kijkers op CBS, een mooi aantal dus. Toch zien we een significant verschil in de VS tussen de kijkcijfers van de eerste aflevering van dit seizoen (11,06 miljoen) en de laatste (9,35 miljoen). Dat doet verder niks af aan de ontvangst. De serie werd weer goed ontvangen, critici prezen het acteerwerk, de scripts en de prachtige sets.

Dvd: The Good Wife | Speelduur: 15,2 uur | Release: juli 2016 | Video: 1.78:1 | Audio: Engels, Frans, Duits | Ondertiteling: Nederlands, Frans, Duits, Engels | Discs: 6x Dvd | EAN: 5-053083-071578 | Met dank aan: Paramount, CBS Dvd

De show heeft een reguliere Dvd-uitgave gekregen die er niet uitzonderlijk uitziet. Het geheel wordt aangeleverd in een standaard keepcase met daar een slipcover omheen. Achterop de gebruikelijke informatie, van een synopsis tot details over extra's en de technische gegevens. Uiteraard is er ook een mooie, sfeervolle foto van de cast toegevoegd. In de binnenkant van de keepcase vind je verder informatie over de afzonderlijke afleveringen en op welke schijf ze staan.

Beeld en geluid
Voor een Dvd-uitgave ziet het geheel er mooi uit. Vooral de sets zijn uitzonderlijk levendig en dat doet vragen om meer. Details zijn verder goed genoeg te zien, al moet gezegd worden dat het nou niet zo scherp is dat je de kleinste rimpeltjes op een gezicht kan zien. Verder zijn de kleuren natuurlijk, precies zoals het hoort bij dit type dramaserie. Dialoog is goed te volgen in deze serie en ook de muziek komt mooi en helder uit de boxen.

Extra's zijn er genoeg. Natuurlijk zijn er standaard zaken zoals een reeks verwijderde scènes en is er een gag reel toegevoegd. Veel interessanter is de uitgebreide featurette die ingaat op de seizoensfinale en de minidocumentaire over de verleidingen waar hoofdpersoon Alicia Florrick allemaal voor komt te staan.

De serie heeft in de VS al een goed ontvangen zevende seizoen gekregen. Meer dan dat komt er helaas voor de grote fanschare die de serie rijk is niet.