Tv-serie op Dvd: Pablo Escobar: De Beruchte Drugsbaron

De Complete Collector's Edition.

Bedenker: Juana Uribe | Camilo Cano | Gabriel Klement | Cast: Andrés Parra (Pablo Escobar), Angie Cepeda (Regina Parejo), Christian Tappan (Gonzalo Gaviria), Cecilia Navia (Paty de Escobar), Vicky Hernández (Enelia) | Uitzending serie: 2012 | Tv-release: Caracol TV

Waar Netflix ondertussen aan het tweede seizoen van Narcos werkt, verscheen enkele jaren geleden al de zeer goed ontvangen Colombiaanse serie Pablo Escobar: El Patrón del Mal (IMDb = 8,7). Opvallend aan de oorspronkelijk 113 afleveringen tellende serie is dat deze van mei tot en met november 2012 werd uitgezonden op het Colombiaanse Caracol TV. Onlangs bracht distributeur Source 1 Media de complete serie uit, ook met een mooie The Complete Collector's Edition.

In Pablo Escobar - De Beruchte Drugsbaron zien we Pablo Escobar, van zijn eerste deal, de intieme details van zijn criminele leven, zijn relaties met partners en zijn moeder tot zijn over-the-top persoonlijkheid. Hij stak grenzen over, bedacht nieuwe smokkelroutes, door hem explodeerde de vraag naar cocaïne in de Verenigde Staten en Europa, hij creëerde het Medellí­n kartel. Als leider van het Medellí­n kartel was hij verantwoordelijk voor de dood van meer dan 4000 mensen. Hij was een van de rijkste criminelen ooit, zijn vermogen werd geschat op 9 miljard dollar. Alleen een vast beraden overheid en een elite team konden uiteindelijk door zijn leger van beveiliging dringen en een einde brengen aan zijn schrikbewind.

Serie: Pablo Escobar: De Beruchte Drugsbaron | Aantal discs 15 x Dvd | Afleveringen: 74 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Spaans 2.0 Dolby Digital | Ondertitels: Nederlands | Extra's: geen | EAN: 8717662571824 | Release: juli 2016 | Met dank aan: Source 1 Media

De vijftien Dvd-schijven van deze The Complete Collector's Edition van Pablo Escobar: De Beruchte Drugsbaron zitten vastgeklikt in een flink dikke Dvd-keepcase. Deze keepcase zit weer in een zeer luxe stevige box, waarin ook een mooi hardcover fotoboek zit, welke een introductie geeft van Pablo Escobar en alle personages uit de serie. Over de afzonderlijke afleveringen wordt geen extra info gegeven.

De beeldkwaliteit is helaas wat mager. De kleur is nog het beste van het geheel. Deze zijn natuurlijk en de donkere scènes behouden redelijk netjes hun details. Minder is echter de lichte ghosting die zo af en toe opduikt. De scherpte is gelukkig net aan voldoende voor een Dvd-uitgave, maar niet overtuigend. Net als bij de Netflix serie duiken er de nodige archiefbeelden op, deze hebben uiteraard een zwakke beeldkwaliteit, maar dat geeft juist een prima sfeer mee. Het geluid wordt aangestuurd door een stereogeluidstrack en er is Nederlandstalige ondertiteling aanwezig.

Geen extra's
Op de vijftien schijven zijn geen extra's terug te vinden. De mooie box moet dus gezien worden als het bonusmateriaal. Uitgever Source 1 Media heeft op hun YouTube-kanaal de eerste aflevering van seizoen 1 geplaatst, geheel vrijblijvend. Check deze hieronder: