Tv-serie op Dvd: Limitless

Tv-serie op Dvd: Limitless

Het vervolg op de film uit 2011.

Bedenker: Craig Sweeny | Cast: Jake McDorman (Brian Finch), Jennifer Carpenter (Rebecca Harris), Hill Harper (Spellman Boyle), Mary Elizabeth Mastrantonio (Nasreen Pouran), e.a. | Uitzending serie: 2015 - 2016 | Tv-zenders: CBS

Na allerlei remakes en reboots op het witte doek gaat de tv-wereld ook steeds vaker aan de haal met allerlei bekende films. Zo ook met de film Limitless uit 2011 van Neil Burger en met onder meer Bradley Cooper. In de serie van CBS gaan we vier jaar vooruit in de tijd en is Coopers Eddie Morra ondertussen een senator. Nieuwkomer Brian Finch, gespeeld door Jake McDorman (Greek), komt in aanraking met NZT-48 en werpt zich op als een reddende engel.

Onlangs bracht Paramount Pictures Limitless uit op Dvd. Hieronder de trailer, gevolgd door een blik op de uitgave.

In de serie krijgt Brian Finch, een twintiger zonder doel, van een vriend een nieuwe gevaarlijke pil genaamd NZT-48. Deze pil zorgt ervoor dat hij elk gedeelte van zijn hersenen kan gebruiken en zo de slimste persoon ter aarde wordt, zolang hij de drugs maar neemt. Brian werkt samen met FBI agente Rebecca Harris, ze lossen samen zaken op en gaan op zoek naar de producent van de gevaarlijke drug om er achter te komen waarom Brian de enige persoon lijkt te zijn die geen last heeft van de dodelijke bijwerkingen. Het is allemaal nog ingewikkelder door de betrokkenheid van de mysterieuze senator Eddie Morra, voor hem staat misschien meer op het spel dan wordt verwacht. Gebaseerd op de succesvolle film is dit een serie bomvol actie en spanning.

Serie: Limitless - Complete Series | Aantal discs 6 x Dvd | Afleveringen: 22 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5053083080235 | Release: juni 2017 | Met dank aan: Universal / Paramount Pictures

De zes Dvd-schijven van Limitless zitten vastgeklikt in een doorzichtige Dvd-stackcase. In de case staan de Engelstalige synopissen aangegeven per disc, plus een verwijzing naar het bonusmateriaal.

De 22 afleveringen van Limitless staan verspreid over zes schijven en dit zou de beeldkwaliteit goed moeten doen. Op zich is dit ook zo, aangezien het beeld er in alle opzichten prima uitziet, met mooie krachtige kleuren en redelijk straks beeld. De scherpte is uiteraard niet optimaal, zelfs wat dof, maar dit kan uiteraard ook niet anders bij een Dvd-uitgave. Het geluid wordt aangestuurd door een Dolby Digital 5.1 geluidstrack en ondertiteling ontbreekt uiteraard niet.

Op de eerste en zesde schijf is het bonusmateriaal terug te vinden. Op disc 1 vind je een aantal 'Launch Promo's' die uiteraard bedoeld waren om de serie aan te kondigen en te koppelen aan het succes van de film. De zesde schijf biedt de inhoudelijke extra's, bijvoorbeeld met een blik op hoe men is omgegaan met de vertaling van de film naar het kleine scherm, de stijl van de serie en het het hoofdpersonage van acteur Jake McDorman. Een prima reeks extra's!

Seizoen 2?
Ondanks een hoopvolle en goede start met ruim 10 miljoen kijkers kon het in beginsel eerste seizoen uiteindelijk niet overtuigen. Mogelijk door het tussentijds uitbreiden naar maar liefst 22 afleveringen daalden de kijkcijfers naar circa 5 tot 6 miljoen kijkers. Het deed Craig Sweeny van CBS besluiten om de serie niet op te nemen in de plannen voor het 2016 - 2017 tv-seizoen, om niet veel later de stekker helemaal uit de serie te trekken. Daardoor is deze uitgave gelijk de "Complete Series" editie.