Tv-serie op Dvd: Vechtershart (Seizoen 2)

Vermoedelijk ook de laatste?

Bedenker: Lourens Blok | Tomas Kaan | Cast: Waldemar Torenstra (Nick Roest), Benja Bruijning (David Roest), Johan Leysen (John Roest), Imanuelle Grives (Selma Bisschop), Peter Paul Muller (Sjoerd Keyzer), Loes Haverkort (Bodil Fortuna) e.a. | Uitzending serie: 2015 - 2017 | Tv-zenders: BNN

De stevige dramaserie Vechtershart was in 2015 een doorslaand succes. De serie over de voormalige K1-kampioen Nick Roest, gespeeld door Waldemar Torenstra (Divorce, De gelukkige huisvrouw) trok ook voldoende kijkers en een tweede seizoen was dus gerechtvaardigd. Deze debuteerde eerder dit jaar, wat betreft de kijkcijfers ging het de serie een stuk minder goed af. Het eerste seizoen rondde af met ruim 400.000 kijkers. Het tweede seizoen is nooit boven de 193.000 kijkers uitgekomen.

Onlangs bracht Just Entertainment de nieuwste afleveringen van de dramatische kickboks-serie uit op Dvd. Hieronder de leader:

In het tweede seizoen is hun vader een jaar dood en proberen de broers Nick en David Roest hun leven op poten te krijgen. Nu een relatie met zijn ex Selma verkeken lijkt, wil Nick het eindelijk eens 'goed doen' met zijn meisje Kirsten. Helemaal nu hij opnieuw vader lijkt te worden. Maar ja: Nick blijft Nick. Bovendien is de markt voor kickboksers ingezakt door het steeds populairder wordende MMA (Mixed Martial Arts) en dat dwingt hem tot rigoureuze keuzes waarbij voortdurend de verlokking van het 'makkelijke' geld op de loer ligt. David wil vol goede moed zijn leven weer oppakken als hij voor de zoveelste keer uit rehab komt, waar hij voor zijn drugsverslaving is behandeld. Als blijkt dat hij door achterstallige huur uit zijn huis is gezet en Bodil hem niet terug wil nemen, is hij terug bij af: dakloos en geroyeerd als advocaat. Van Nick mag hij zolang in de sportschool slapen, maar als David ziet dat Nick steken laat vallen, begint hij zich intensief met het bedrijf te bemoeien om een dreigend faillissement te voorkomen.

Uitgave: Vechtershart - Seizoen 2 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 10 x 50 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Nederlands Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: geen | EAN: 8711983966277 | Release: Juli 2017 | Met dank aan: Just Entertainment

De drie schijven van deze Dvd-uitgave van het debuutseizoen van Vechtershart zitten vastgeklikt in dikke Dvd-keepcase. Nergens is extra informatie terug te vinden over de afzonderlijke afleveringen. Wel zit er een foldertje in met andere Nederlandse tv-series van Just.

De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is opvallend netjes, net als bij het eerste seizoen. De scherpte is erg aardig en stijgt boven de standaard SD-weergave uit. Het beeld is zeer strak en van ruis is geen spraken. Klasse! De geluidstrack is Dolby Digital 5.1. Deze focust zich op de dialoog en wordt wat aanweziger door ondersteunende muziek. Er is ondertiteling aanwezig voor doven en slechthorenden.

Nul bonusmateriaal
Op de schijven zijn helaas geen extra's terug te vinden en dat maakt deze uitgave tot een wel erg basic geheel. De aanschafprijs valt met 20 euro gelukkig nog redelijk mee. Om dan toch wat van achter de schermen mee te krijgen, hieronder Waldemar Torenstra over de opening van Gym Hoofddorp en seizoen 2 van Vechtershart.