Dvd-recensie: 'Unforgotten' seizoen 2

Dvd-recensie: 'Unforgotten' seizoen 2

Hitserie nu ook in Nederland te zien.

Bedacht door: Chris Lang Cast: Nicola Walker (Cassie Stuart), Sanjeev Bhaskar (Sunil Khan), Peter Egan (Martin Hughes), Jordan Long (Murray Boulting), Lewis Reeves (Jake Collier) e.a. | Jaar: 2015 - heden | Zender: ITV

Cold cases zijn zaken waarvan de politie geen sporen meer vindt. Zaken die niet opgelost kunnen worden. De serie Unforgotten draait om dat soort zaken en werd in 2015 met een zeer succesvol eerste seizoen gelanceerd. Vervolgens verstreken er twee jaar eer het tweede seizoen te zien was, wat vanaf nu het geval is.

Opnieuw volgen we in dit seizoen een mysterieuze moordzaak van politie-inspecteur Cassie Stuart en haar partner Sunil Khan. Het verhaal begint met de vondst van een koffer aan de oever van een rivier in Londen. In de koffer bevinden zich de resten van een man van middelbare leeftijd, en het is aan Cassie en Sunil om de man te identificeren. Intussen maken we kennis met een aantal mensen die geen verband houden met elkaar, behalve dat ze allemaal een connectie met het slachtoffer hadden. Is één van hen de sleutel tot het oplossen van de zaak?

Het tweede seizoen van de werd gemiddeld beter bekeken dan de eerste reeks. ITV trok bij het eerste seizoen gemiddeld 6,44 miljoen kijkers in het Verenigd Koninkrijk. Dat waren er bij het tweede seizoen 6,91 miljoen. Een knappe prestatie dus, die ook past bij een serie met deze kwaliteit. Hieronder een trailer voor de eerste reeks, er was er gek genoeg geen te vinden voor het tweede seizoen.

Dvd: Unforgotten seizoen 2 | Duur: 6 x 45 minuten | Release: juli 2017 | Video: 16:9 | Audio: Dolby Digital 5.1 | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 2x Dvd | EAN: 8-711983-966000 | Met dank aan: Just Entertainment

De Dvd-uitgave van Unforgotten is precies wat we gewend zijn van Just Entertainment. Het gaat om een dubbeldikke Dvd-hoes, met daar een nette cover op. We zien voorop de hoofdpersonen van de serie en achterop is een duidelijk overzicht met de technische details en lezen we een uitgebreide synopsis over de televisieserie. Tot slot vinden we in de hoes nog twee schijven die op elkaar gestapeld zijn.

Beeld & Audio
Unforgotten ziet er net als andere Dvd-uitgaven van Just Entertainment goed uit op tv. Natuurlijk is het geheel niet haarscherp, maar het ziet er alsnog goed uit op televisie. Kleuren zijn over het algemeen natuurgetrouw en sfeervol. Er is dus niet gekozen voor extreme kleureffecten en dat bevalt wel. De audio is verder ook goed, met duidelijk te volgen dialoog.

Het zat er al dik in met de gegroeide kijkcijfers en overigens een BAFTA voor de beste dramaserie van 2016: Unforgotten krijgt ook een derde seizoen. Wanneer de reeks te zien is op ITV is niet zeker.