Dvd-review: 'Below the Surface'

Dvd-review: 'Below the Surface'

Spannende Scandinavische thriller!

Bedenker: Kasper Barfoed | Cast: Jakob Oftebro (Alpha), Michael Frandsen (PET Agent), Johannes Lassen (Philip Norgaard), Sara Hjort Ditlevsen (Louise Falck) e.a. | Jaren: 2017 - heden

Wederom heeft Lumière een spannende Scandinavische thriller uitgegeven op Dvd. Ditmaal gaat het om Below the Surface, een serie die handig inspeelt op de huidige tijdsgeest en raait om een terroristische aanslag.

Drie gemaskerde mannen gijzelen vijftien onschuldige mensen in een metrostel onder Kopenhagen. Een antiterrorisme eenheid onder leiding van Philip Nørgaard en Louise Falck wordt uitgestuurd om hen te bevrijden. De media volgen de gijzeling op de voet. Zeker wanneer de gijzelnemers hen beginnen te bespelen met informatie uit het verleden van elk van de gijzelaars en journaliste Naja Toft optreedt als tussenpersoon. De publieke opinie over de vraag of er wel of niet moet onderhandeld worden met de terroristen verdeeld het land.

Het geheel speelt zich af over acht dagen en de serie telt dan ook acht afleveringen. Hij is zeer de moeite waard en scoort op de IMDb gemiddeld een 6,7 met 212 stemmen. Bekijk hieronder de trailer!

Dvd: Below the Surface | Duur: 8 x 45 minuten | Release: september 2017 | Video: 16:9 / 2.35:1 | Audio: Dolby Digital 5.1 - Deens | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 2 x Dvd | EAN: 5-407003-481051 | Met dank aan: Lumière

De Dvd-uitgave van Below the Surface bestaat uit een dubbeldikke Dvd-hoes. Voorop zien we een erg mooie en behoorlijk sfeervolle poster, die laat zien hoe een gewapend man in een metrobuis staat. Achterop een uitgebreide synopsis en de gebruikelijke technische details. Maak je de hoes open, tref je twee netjes gepresenteerde schijven aan, evenals een klein boekje met reclame voor het online platform Lumière Series.

Video en audio
Below the Surface ziet er mooi en sfeervol uit. Het geheel is op locatie opgenomen, met natuurlijke omstandigheden. Dat maakt dat de serie er goed uitziet, soms met duistere momenten en soms met meer licht. Mooi is het in elk geval wel, en gedetailleerd ook. De audio van Below the Surface is verder ook goed; de serie komt dus goed tot zijn recht op deze uitgave.

Helemaal zeker is het niet, maar gezien het internationale succes van Below the Surface, lijkt de kans groot dat er ook een tweede seizoen volgt. Wellicht met dezelfde cast, al kunnen we ons voorstellen dat er vooral veel nieuwe personages komen, met een heel nieuwe situatie als uitgangspunt.