Blu-ray review 'Blindspot' - Seizoen 2 - Jaimie Alexander vol tattoo's

De succesvolle misdaadserie.

Bedenkers: Martin Gero | Cast: Sullivan Stapleton (Kurt Weller), Jaimie Alexander (Alice "Remi" Kruger aka "Jane Doe"), Rob Brown (Edgar Reade), Audrey Esparza (Natasha "Tasha" Zapata), Ashley Johnson (Patterson), Ukweli Roach (Dr. Robert Borden) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: NBC

Actrice Jaimie Alexander heeft haar eigen tv-serie te pakken. Het blijkt namelijk dat NBC's Blindspot een meer dan redelijk succes is. Na het prima ontvangen debuutseizoen bevindt de misdaadserie zich alweer in het derde seizoen en nog steeds weet Blindspot nette cijfers zien. Ze krijgt hulp van namen als Sullivan Stapleton, Rob Brown en Audrey Esparza.

Warner Home Video bracht Blindspot Seizoen 2 onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In seizoen 2 explodeert een internationale samenzwering wanneer een beeldschone onbekende vrouw naakt wordt ontdekt op Times Square in New York. Haar lichaam is bedekt met mysterieuze gedetailleerde tatoeages, maar zij weet niet wie zij is en hoe ze daar terecht is gekomen. Er is echter een tatoeage die niks te wensen over laat: de naam van FBI-agent Kurt Weller staat geschreven op haar rug. De onbekende vrouw, agent Weller en de FBI ontdekken al snel dat elke tatoeage op haar lichaam de sleutel is tot het oplossen van een misdrijf. Deze misdrijven brengen hen steeds dichterbij haar ware identiteit en het mysterie waarin zij gehuld is.

Uitgave: Blindspot - Seizoen 2 | Aantal discs 4 x Blu-ray | Afleveringen: 22 x gem. 42 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051888227732 | Release: november 2017 | Met dank aan: Warner Home Video

De vier schijven van deze Blu-ray uitgave van het tweede seizoen van Blindspot zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de keepcase staat duidelijk aangegeven welke afleveringen (met titels) op welke schijven staan. Ook is er een opsomming van het bonusmateriaal, allen terug te vinden op de vierde schijf.

Deze Blu-ray uitgave van Warner Home Video heeft vier schijven en daarover staan de 22 afleveringen verspreid. De beeldkwaliteit is pakkend en modern. De kleuren zijn krachtig en dit valt op door de vele verschillende omgevingen waarin de serie zich afspeelt. De uitsraling van de serie is niet altijd even filmisch, iets dat het eerste seizoen net iets beter voor elkaar had. Verder zijn er geen gebreken; prima schijf. Ook met dank aan de prima 5.1 geluidstrack, die vooral leunt op muzikale ondersteuning en uiteraard flink wat dialoog.

Mooie dosis bonusmateriaal
Deze uitgave biedt naast de standaard niet vertoonde beelden en in dit geval ook een gag reel een aantal aardige featurettes, met de titels Breaking the Season, Premiere Revelations, Family Secrets, Zero Division, Sandstorm, My Crazy Comic-Con Experience en Blindspot: 2016 Comic-Con Panel. Hiervan focussen de eerste vijf zich vooral op de bedenker Martin Gero die uiteraard voldoende te vertellen heeft over de serie. Zo is er een making of van het seizoen, een video over de familie van Jane en in twee video's worden de organisaties bekeken die geïntroduceerd worden in het laatst afgeronde seizoen.

Blindspot Seizoen 3 al onderweg
Het derde seizoen startte in oktober op NBC en bevindt zich alweer bijna bij de achtste aflevering. De kijkcijfers lijken vooralsnog redelijk, maar zijn wel gedaald van 16,6 miljoen kijkers naar de allereerste aflevering naar 6,4 naar de eerste aflevering van seizoen 3. Maar dit soort dalingen zijn er vaak te zien bij series. Hieronder de trailer voor seizoen 3: