Dvd review 'Black Mirror' S3 - Eindelijk op schijf

De fraaie serie van Netflix met die gave losse afleveringen.

Bedenker: Nick Antosca | Cast: Bryce Dallas Howard, Alice Eve, Wyatt Russell, Hannah John-Kamen, Gugu Mbatha-Raw, Mackenzie Davis, Kelly Macdonald, Faye Marsay, Benedict Wong, e.a. | Jaar: 2011 - heden | Zender: Netflix

Het vijfde seizoen voor Black Mirror is ondertussen aangekondigd en in Nederland verscheen recent het derde seizoen op Dvd. De succesvolle serie van eerst Channel 4 en nu Netflix heeft de 'The Twilight Zone'-aanpak en vertelt iedere aflevering een nieuw verhaal, waardoor er ingezoomd kan worden op uiteenlopende maatschappelijke onderwerpen. Sinds de serie een succes is doen er ook steeds grotere namen mee. In seizoen 3 zijn dat onder meer Bryce Dallas Howard, Alice Eve, Mackenzie Davis, Kelly Macdonald en Benedict Wong.

Just Entertainment zette seizoen 3 op twee Dvd-schijven. Hieronder een blik op de inhoud van de schijven, met als eerste een trailer en de synopsis.

Elke aflevering van seizoen drie vertelt opnieuw een spannend, op zichzelf staand verhaal over een bepaald aspect van onze techno-paranoia. Brutaal, confronterend, en met de nodige zwarte humor. De serie speelt op een sluwe manier in op het ongemak dat we bijna allemaal voelen bij de wereld van nu. De moderne technologie heeft ons bestaan immers compleet veranderd. De flatscreen in ons huis, het beeldscherm op ons bureau, de smartphone in onze hand: het zijn allemaal 'zwarte spiegels' waarin we ons leven in de 21e eeuw voortdurend kunnen bekijken.

Uitgave: Black Mirror - Seizoen 3 | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 8 x ca. 45 minuten | Release: juli 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8711983968325 | Met dank aan: Just Entertainment

De twee schijven van deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Zuidas zitten verpakt in een standaard zwarte dvd-keepcase. Er is geen overzicht van de titels of korte synopsissen.

Deze Dvd-uitgave van Just Entertainment ziet er top uit. De scherpte is opvallend goed en de standaard kartelvorming is nauwelijks aanwezig. Ook de kleuren doen fris en modern aan en samen met die prima scherpte mag deze een uitstekende Dvd-uitgave genoemd worden. En dan ook nog die mooie donkere scènes. Vooral de ondertiteling verraadt dat we te maken hebben met een Dvd-uitgave. De geluidstrack bij deze kwaliteitsserie is ook netjes, met prima muzikale ondersteuning en er wordt goed inzet op lichte surround effects. Netjes!

Just Entertainment heeft geen extra's op de twee schijven gezet. Iedere schijf bevat drie afleveringen. Schijf één bevat "Nosedive", "Playtest" en "Shut Up and Dance" en via schijf twee kun je "San Junipero", "Men Against Fire" en "Hated in the Nation" bekijken.

Seizoen 4 al online; 5 in aantocht!
Zoals aangegeven is het vijfde seizoen al aangekondigd door Netflix. Dit seizoen verschijnt waarschijnlijk eind 2018 op de betaaldienst. Het vierde seizoen werd op 29 december 2017 geplaatst. Check hieronder de trailer.