Blu-ray review 'Narcos' (seizoen 3) - Hoe verder na Pablo Escobar?

Het Cali-kartel neemt de boel over.

Bedenkers: Chris Brancato | Carlo Bernard | Doug Miro | Cast: Pedro Pascal (Javier Peña), Damián Alcázar (Gilberto Rodrí­guez Orejuela), Alberto Ammann (Hélmer "Pacho" Herrera), Francisco Denis (Miguel Rodrí­guez Orejuela), e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zender: Netflix

Nadat er met Pablo Escobar werd afgerekend in seizoen 2 moest Netflix verder met het succesvolle Narcos. Er werd gekozen om in te zoomen op de kartel dat het gat met al het plezier opvulde, het Cali-kartel. De drugshandelaren van Cali wisten zelfs groter te worden dan Escobar, geleid door Gilberto Rodrí­guez Orejuela. De leider van het kartel werd opnieuw gespeeld door Damián Alcázar. Pedro Pascals Javier Peña werd het belangrijkste goede gezicht, aangezien Boyd Holbrook stopte met zijn rol als Steve Murphy.

Onlangs bracht Just Entertainment seizoen 3 uit op Blu-ray. Hieronder een blik op wat je kunt verwachten, met eerst de trailer:

[video_embed]2541[/video_embed]

In het derde seizoen wordt het Cali Kartel geleid door de gebroeders Rodriguez, de openlijk homoseksuele gangster Pacho en hun New Yorkse partner Chepe Santacruz. Zij gooien het over een andere boeg dan het Medellinkartel, met een quasi-vriendelijke benadering. Een van de Rodriguez-broers kondigt zelfs aan dat zijn organisatie binnen een half jaar helemaal zal stoppen met de cocaïnehandel. Maar het wantrouwen van de buitenwereld is groot en ook binnen het kartel broeit er van alles. Naarmate de spanning oploopt, zien we hoe DEA-agent Javier Peña en zijn collega's hun verbeten strijd tegen de cocaïnecriminelen voortzetten.

Serie: Narcos - Seizoen 3 | Aantal discs 2 x Blu-Ray | Afleveringen: 10 x 50 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels / Spaans DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8711983443754 | Release: Augustus 2018 | Met dank aan: Just Entertainment

De twee schijven van deze Blu-ray uitgave van het derde seizoen van Narcos zitten verpakt in een standaard Blu-ray keepcase, met daaromheen een insteekhoes. Ondanks dat er voldoende ruimte is, wordt er geen extra informatie geleverd over de afzonderlijke afleveringen of de extra's.

Beeld en geluid
Just Entertainment heeft de tien afleveringen van dit derde Narcos-seizoen een degelijke High Def-transfer gegeven. Het geheel ziet er op het eerste oog netjes uit met een mooie scherpte en prima kleuren. Toch lijkt het geheel soms te contrastrijk, waardoor de kleur in de donkere scènes te hard worden. De scherpte is vooral in de close-ups fraai, maar doorlopend valt op dat de scherpte niet constant wordt vastgehouden. Dit kan komen door de manier van filmen, al lijkt het toch ook aan de transfer te liggen. De geluidstrack is standaard DTS-HD 5.1 en deze doet prima zijn werk. De nadruk ligt op het vele geklets en zo nu en dan prima muzikale ondersteuning.

Bonusmateriaal
Just Entertainment heeft geen extra's toegevoegd aan deze uitgave. De afleveringen staan netjes verdeeld over de twee schijven. Daarom maar hieronder de online featurette ''Beyond Pablo Escobar":

Narcos "Seizoen 4" kiest ander kartel en land
Een paar dagen geleden kondigde Netflix aan dat het vierde seizoen Narcos: Mexico debuteert op 16 november. Met rollen voor Michael Peña (Ant-Man and the Wasp) en Diego Luna (Rogue One: A Star Wars Story) bezoekt dit vierde seizoen een compleet nieuw terrein en eigenlijk kan dit seizoen gezien worden als een eerste seizoen van een nieuwe serie met een dezelfde onderwerp en titel. Hieronder de teaser.