Ons nieuws van zondag 3 januari 2016

Tv-series op Blu-Ray: The Bridge (Seizoen 3)

Het beste seizoen tot op heden, op een uitgave met een prachtige beeldweergave.

Bedenker: Hans Rosenfeldt | Cast: Sofia Helin (Saga Norén), Thure Lindhardt (Henrik Sabroe), Dag Malmberg (Hans Petterson), Rafael Pettersson (John), Puk Scharbau (Mette Rohde), Sarah Boberg (Lillian), e.a. | Jaar: 2011 - heden | Uitgezonden op: SVT | DR | NPO 2 | Canvas

Na de succesvolle eerste seizoenen bleek het derde seizoen van de Zweeds/Deense misdaadserie Bron/Broen a.k.a. The Bridge een doorslaand succes. Met opnieuw tien afleveringen wordt er wederom een moordzaak onderzocht door de Zweedse rechercheur Saga Norén. Dit keer niet met haar Deense collega Martin Rohde, maar met de Deense rechercheur Henrik Sabroe. De kijkcijfers namen vooral in Zweden toe en de ontvangst was ook zeer netjes. De IMDb noteert overall een 8,6.

In het derde seizoen van Bron/Broen wordt Malmö opgeschrikt door een moord met een Deens slachtoffer. Saga Norén moet opnieuw de handen opnieuw ineen slaan met de politie van Kopenhagen. Al gauw wordt duidelijk dat de moord tot in de details is uitgedacht en dat de moordenaar wilde dat ze het lichaam zouden vinden. Het begin van een reeks spectaculaire moorden, die steeds persoonlijker lijken te worden voor Saga. Zeker wanneer ze geconfronteerd wordt met haar verleden als haar moeder plotseling voor haar deur staat. De zaak komt zo dichtbij dat de vraag rijst of Saga het onderzoek nog wel kan blijven leiden.

Serie: Bron/Broen - Seizoen 3 | Aantal discs 3 x Blu-ray | Afleveringen: 10 x ca. 60 minuten | Release: december 2015 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 | Geluid: Zweeds/Deens 5.1 DTS-HD | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5425019009564 | Extra's: geen | Met dank aan: Lumière

De drie discs van deze Blu-ray uitgave van Bron/Broen zitten in een dikkere Blu-ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de hoes is geen extra info te vinden over de afzonderlijke afleveringen. Alleen op de schijven staat duidelijk vermeld waar welke episodes zijn terug te vinden. Opvallend genoeg staan er maar twee afleveringen op de derde schijf, waar de andere schijven er ieder vier herbergen.

De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitgave is zeer netjes. De kleuren ogen vol en ook zeker natuurlijk. De donkere scènes en delen in het beeld behouden zeer netjes de details. Met daarbij de formidabele scherpte kan deze uitgave zeker worden aanbevolen boven een Dvd-uitgave. De meest kritische kijker zal opvallen dat er enige ruis waarneembaar is, al is dit zeker niet storend te noemen. De DTS-HD geluidstrack vult het mooie beeld prima aan, vooral door de aanwezige muzikale ondersteuning en hier en daar wat surround effects. Prima uitgave uit dit op punt, iets dat we overigens gewend zijn van Lumière.

Bonusmateriaal
Van Lumière mag ondertussen bekend zijn dat zij niet zo gul zijn met het bonusmateriaal. Ook nu worden de extra's beperkt tot trailers van andere uitgaven, namelijk Occupied, Trapped en Follow the Money. Erg jammer uiteraard, aangezien The Bridge zich ondertussen mag rekenen tot de betere series gemaakt.

Vervolg: vierde seizoen gewenst
Begin december was nog niet bekend of er een vierde seizoen zou gaan verschijnen. Bedenker Hans Rosenfeldt heeft al aangegeven een idee te hebben, maar er zou nog onderhandeld worden met de tv-zenders en andere producenten. Over het algemeen bestaan Scandinavische series uit wat minder seizoenen dan succesvolle Amerikaanse series doordat er vaker op een hoogtepunt wordt gestopt. Het waanzinnige succes van dit derde seizoen van Bron/Broen lijkt echter een vierde te gaan eisen.

De Brits-Franse remake The Tunnel, waarvan het eerste seizoen in 2013 verscheen, krijgt begin 2016 een tweede seizoen met de titel The Tunnel 2: Debris. De Amerikaanse remake The Bridge verscheen ook in 2013 en werd na een tweede seizoen gecanceld in 2014.
'Daredevil' seizoen 2 in maart al op Netflix?
Series / Nieuws

De Marvel-serie zou dan een maand eerder in première gaan dan verwacht.

Het is nog altijd de vraag wanneer het tweede seizoen van Marvel/Netflix-serie Daredevil te streamen valt. Het eerste seizoen ging in april 2015 in première, dus de verwachting dat het nieuwe seizoen ook in april te streamen zou zijn, is logisch. In het preview-nummer van Entertainment Weekly, waarin vooruit geblikt wordt naar 2016, wordt echter een andere suggestie gewekt.

Het vakblad stelt dat het nieuwe seizoen in maart al te zien is. Daarmee zou dat een maand eerder zijn dan verwacht. Het is natuurlijk nog geen officiële bevestiging, maar gezien het feit dat Entertainment Weekly bekend staat als bijzonder betrouwbaar, zou het zomaar kunnen kloppen.

In dit nieuwe seizoen is Matt Murdock (Charlie Cox) niet langer de enige crimefighter in Hell's Kitchen. Hij krijgt gezelschap van de mysterieuze en onorthodoxe Punisher (Jon Bernthal) en Elektra (Elodie Yung). Wat hun rollen precies zijn in het verhaal is niet zeker, maar we weten wel dat het tot een gewelddadige confrontatie komt tussen de Punisher en Daredevil.

Laatste artikelen

Bekijk alle artikelen

Meest gelezen artikelen