Heel wat kritiek op 'Sweeth Tooth'-advertentie van Netflix

Heel wat kritiek op 'Sweeth Tooth'-advertentie

De manier waarop Netflix de serie Sweet Tooth in de markt zet bevalt niet bij iedereen.

Jim Pedd, 9 juni 2021 om 15:55

*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***

De Netflix-serie Sweet Tooth is sinds vorige week vrijdag te zien. De serie, gebaseerd op de Vertigo Comics-serie van Jeff Lemire, wint heel wat kijkers voor zich. Maar er is ook kritiek.
De kritiek heeft vooral te maken met een advertentie die Netflix plaatste in USA Today. Men koos er namelijk voor een complete voorpagina van het blad op te kopen en er een gigantische advertentie van te maken.

Nepnieuws maken
De voorpagina ziet er als een echte uit en gaat over echte mens/dier-hybrides, zoals die in de serie een rol hebben. De rest van de pagina omvat een aantal nieuwsberichten hierover en belooft "exclusieve foto's". Het ziet er echt uit, behalve dat helemaal bovenin het woordje 'advertentie' staat.

Voor sommige mensen gaat dit net een stap te ver. Want niet iedereen heeft meteen door dat het een advertentie is. Dat mensen dan denken dat er blijkbaar echt mens/dier-hybrides geboren zijn is op z'n minst bijzonder te noemen, maar goed.



Sweet Tooth volgt de avonturen van Gus. Hij is half hert, half mensenjongen, en verlaat zijn thuis in de bossen. Hij komt erachter dat de wereld een heel gewelddadige plek geworden is, waarin hij moet zoeken naar zijn oorsprong.




Bron: ComicBook

Lees meer over: Sweet Tooth, netflix, controverse

Populair nieuws