Netflix wil elke drie weken nieuwe Original uitbrengen

Netflix wil grootste maker originele content zijn

Jim Pedd, 12 december 2014 om 08:00

Netflix is er heel erg op gebrand de belangrijkste maker van originele content te worden. De streamingdienst heeft bekend gemaakt elke drie weken een nieuwe serie of een nieuw seizoen van een reeds lopende serie vrij te willen geven. Binnen vijf jaar moeten die plannen gerealiseerd worden, blijkt uit een bericht van Ad Age.

Netflix Chief Content Officer Ted Sarandos maakte de plannen bekend tijdens de UBS Global Media and Communications Conference in New York afgelopen maandag. Daarbij maakte Sarandos duidelijk dat het plan is ”uiteindelijk ’s werelds grootste producent van originele content te worden.”

Dat is een plan dat Netflix niet perse wil bereiken door alleen maar series te maken die een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Ook ”gespecialiseerde markten” zijn een mogelijkheid voor content. Dat doet de streamingdienst al overigens, met de Noorse serie Lillyhammer. 65 procent van alle kijkers van die serie komt uit Noorwegen zelf, waarmee de internationale aantrekkingskracht dus niet heel groot blijkt.

Op dit moment heeft Netflix verder al negen originele series, waaronder House of Cards en Orange is the New Black en komt er vandaag nog een bij: Marco Polo.

Bron: Ad Age

Lees meer over: Netflix, content, original, originele content, serie, producties, ted sarandos, marco polo, house of cards, orange is the new black, lillyhammer

Populair nieuws