Recensies peperdure Netflix-serie 'Space Force' seizoen 2: kijken of kippen?
Series / Nieuws

Space Force viel in seizoen 1 tegen, maar geldt dat ook voor dit seizoen?

Het tweede seizoen van Space Force is vanaf vrijdag op Netflix te zien. Maar is het ook wat? De eerste recensies stromen binnen en in dit artikel zetten we er een aantal voor je op een rij.

Space Force draait om een viersterrengeneraal die met tegenzin een samenwerking aangaat met een excentrieke wetenschapper om een nieuwe tak van het Amerikaanse leger op te zetten: Space Force. Waar het eerste seizoen tegenviel, geldt dat ogenschijnlijk minder voor het tweede.

De recensies
Hieronder enkele recensies:

Yahoo!: "Uiteindelijk is het beste wat kon gebeuren met Space Force, een wisseling in het politiek-bestuurlijke. Misschien waren het niet de camerakeuzes die gemaakt werden en seizoen 1 van Space Force zo zwak maakten, maar was het probleem uiteindelijk dat de serie geboren werd uit een verlangen een van de sulligere momenten van een zowel sullige als erg enge en deprimerende tijd in de Amerikaanse geschiedenis belachelijk te maken."

The Hollywood Reporter: "Tegen het einde van seizoen 2, lijkt Space Force het gevaar te lopen volledig uit elkaar te vallen, terwijl het kernteam nadenkt over hun toekomst: moeten ze andere aanbiedingen najagen of samenblijven en vechten om te houden wat ze ooit hadden? [...] Voor Space Force geldt dat het beste wat de serie misschien wel kan doen, ermee stoppen is, en de cast bevrijden om naar opwindendere nieuwe plekken te gaan."

ComicBook.com: "Space Force seizoen 2 is precies wat het moet zijn: een hilarische workplace comedy waar je hardop van moet lachen. Carell weet exceptioneel goed te zijn dit seizoen, wat ook geldt voor de rest van de cast."

Consequence: "Veel van het Trump-era politieke komedie leunt sterk op het 'je lacht of je huilt' type humor, dat je alleen maar korte tijd kan hebben. Door dat los te laten en zich meer te focussen op de komedie, doet Space Force het meest waardevolle dat het kon doen: ons naar meer laten verlangen. Laten we hopen dat er een derde seizoen komt, nu de serie zijn draai gevonden heeft."