search
Netflix gaat het juist goed doen door advertenties
Series / Nieuws

Netflix gaat het juist goed doen door advertenties

Netflix voegt straks een nieuwe optie toe aan zijn abonnementen die heel wat commentaar kreeg.

Netflix is van plan een goedkopere abonnementsvorm toe te voegen, die ondersteund wordt door advertenties. Kijken we naar het equivalent van HBO Max, blijkt dat het helemaal geen slecht idee lijkt te zijn door Netflix.

Een recent onderzoek van Insider laat zien dat 28 procent van de mensen met een abonnement op HBO Max een abonnement heeft genomen op de door advertenties ondersteunde vorm van de streamingdienst. Dat ondanks dat de goedkopere versie van de streamingdienst pas in juni vorig jaar gelanceerd werd.

Netflix komt met advertenties
Netflix leverde afgelopen kwartaal een kleine 200.000 abonnees in, deels door het uit Rusland stappen en deels door de stevige concurrentie op de markt.

Het bedrijf leverde mede daardoor miljarden aan waarde in op de beurs. Dat betekent dat het bedrijf veel moet doen om het tij te keren.

Het toevoegen van advertenties als mogelijkheid, in ruil voor een goedkoper abonnement, is een toevoeging waarmee Netflix nu wel soelaas lijkt te vinden.

Recent vertelde Netflix-baas Ted Sarandos tijdens een interview dat wat hem betreft het niet de bedoeling is iedereen advertenties te geven, maar dit toe te voegen voor mensen die Netflix anders te duur vinden.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen