Recensies 'The Sandman' van Netflix: epische fantasy!
Series / Featured

De eerste reviews van The Sandman van Netflix stromen binnen, is het ook wat?

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
Netflix heeft vandaag dan eindelijk de langverwachte serie The Sandman gelanceerd. Een verfilming die al decennia in de maak is, dus fans zullen blij zijn dat 'ie er eindelijk ook echt is.

The Sandman is gebaseerd op de gelijknamige comic van Neil Gaiman en laat zien hoe Dream, de verpersoonlijking van onze dromen, honderd jaar gevangen wordt gezet. Als hij eindelijk vrijkomt, is zijn rijk in verval en moet hij het zien te repareren. Maar daarvoor heeft hij ook zijn gereedschappen nodig en krijgt hij felle tegenstand van ontsnapte nachtmerries en demonen.

De recensies
Is Netflix erin geslaagd de comics van Neil Gaiman goed te verfilmen? Daar lijkt het wel op!

The Hollywood Reporter: "The Sandman zit misschien net iets te vast in zijn maniertjes. Het is een prima serie, met prachtige CG-settings (stel je voor: Asgard ontmoet Rivendell en dan heb je het kasteel van Dream), een likable cast en een zo nu en dan ontwapenende nieuwsgierigheid voor de menselijke conditie. Maar hij zit te veel gevangen in glas om echt vrijelijk door de dromenwereld te lopen waarin hij wil lopen."

Variety: "De serie onderscheidt zich van die Netflix-pogingen om geliefd materiaal tot leven te brengen, dat daardoor vaak plat slaat. Meest opvallend, ten minste vanuit het perspectief van deze uitgeputte TV-criticus, is dat het seizoen zijn materiaal economisch benadert met geen enkele aflevering van langer dan 54 minuten en een slimme narratieve structuur. [...] Met genoeg voortstuwend vermogen, rechtvaardigt The Sandman van Netflix zijn bestaan."

ComicBook: "Het team van The Sandman heeft de comics van Dream genomen en er een waardige verfilming van een verhaal van gemaakt dat, uiteindelijk, draait om hoe we het spul van dromen nemen en toepassen op onze levens, onze kunsten en onze relaties. En na het zien van de tease aan het einde van seizoen 1, zullen kijkers zeker dromen van wat er hierna komt."

The Guardian: "Voor fans zal het voelen alsof dit het wachten waard is geweest. En voor nieuwkomers van de wereld van Sandman, is er genoeg te ontdekken."