Recensie Prime Video-serie 'Colin from Accounts'

Een dokter, een man met een eenwieler en een hond op wieltjes lopen een kroeg binnen...

Regie: Matthew Moore, Trent O'Donnell, Madeleine Dyer | Cast: Harriet Dyer (Ashley), Patrick Brammall (Gordon), Emma Harvie (Megan), Helen Thomson (Lynelle), Genevieve Hegney (Chiara), Michael Logo (Brett), Tai Hara (James), Annie Maynard (Yvette), e.a. | Afleveringen: 8 | Speelduur: 26-33 minuten | Jaar: 2022

Het is een gewone dag in Sydney wanneer Gordon in de auto stapt en naar zijn werk rijdt. Wanneer hij stopt om een vrouw te laten oversteken, trekt zij als bedankje haar shirt naar beneden en laat haar borsten zien... en boem, hij rijdt een hond aan. Gordon en de vrouw, Ashley, kiezen ervoor de hond met een peperdure operatie te laten redden. Plotseling moeten de twee onbekenden samen zorgen voor de hond, die ze als grap Colin de Accountant noemen. Echter, Gordon moet zijn brouwerij open zien te houden, terwijl Ashley nog bezig met haar doktersopleiding. De oplossing? Samenwonen.

Colin from Accounts is geschreven door Patrick Brammall en Harriet Dyer, die zelf ook de hoofdpersonages spelen. In het dagelijks leven zijn de twee getrouwd, wat bijdraagt aan de chemie tussen hun personages. De situaties waarin zij belanden zijn erg bizar, maar dat is logisch voor twee onbekenden die samen spontaan een hond adopteren en gaan samenwonen. Dankzij de botte Australische humor komt dit tafereel toch geloofwaardig over en voelt de interactie tussen de personages natuurlijk. Dat Gordon tien jaar ouder is dan Ashley zorgt voor grappige momenten die herkenbaar zullen zijn voor koppels met een leeftijdsverschil.

Een romantische komedie loopt het risico voorspelbaar te zijn (je weet immers al dat de hoofdpersonages verliefd zullen worden), dus de truc is de reis naar de vastliggende bestemming interessant te maken. Dat Colin from Accounts daarin slaagt komt vooral door de personages. Gordon is een veertigjarige bierbrouwer die iets te lang vrijgezel is en nogal onhandig met vrouwen. Ashley is slim, grappig en ook best rommelig. Ze wordt ondersteund door haar net zo rommelige moeder Lynelle en vriendin Megan, terwijl Gordon kibbelt met zijn collega's Chiara en Brett. Deze personages zullen zelden falen de kijker te laten lachen.

Colin from Accounts is een must voor romkomfans die graag een keer iets anders willen zien. De combinatie van realistische personages en botte Australische humor zorgt voor een fijn wegkijkende serie. Zeer geschikt om in een ruk uit te kijken, maar de afleveringen hebben ook een goede lengte om er even snel tussendoor een mee te pakken. De makers vermijden de emotionele momenten niet, maar zorgen er wel voor dat die lekker luchtig blijven. En voor iedere bezorgde hondenliefhebber die twijfelt om aan deze serie te beginnen: Colin gaat niet dood.

★★★★☆

Colin from Accounts is te zien bij Prime Video.