search
Achter de schermen bij Netflix: De beslissing om content niet te verkopen uitgelegd
Series / Nieuws

Achter de schermen bij Netflix: De beslissing om content niet te verkopen uitgelegd

De streamingreus verschilt op dit gebied van veel van zijn concurrenten.

De streaming-markt is competitiever dan ooit. Een enorm aantal aan diensten zoals Netflix, Max, Disney+ en vele anderen strijden allemaal om de schaarse aandacht van de kijker.

Van alle diensten is Netflix nog altijd met afstand de meest populaire aanbieder; het heeft meer abonnees dan welke streamingsdienst dan ook. Naast het aantal abonnees verschilt Netflix echter ook op een ander gebied van andere streamers.

Content


Veel diensten zijn namelijk al enige tijd bezig met het verkopen van licenties voor hun content. Zo krijgen ze inkomsten van de kanalen die hun content uitzenden en kunnen kijkers ook gemotiveerd worden een abonnement te nemen op de originele streamingdienst.

Ted Sarandos


In een interview liet Netflix-CEO Ted Sarandos weten waarom Netflix dit niet doet. ''Het is voor ons ongelooflijk waardevol om abonnees de volledige Netflix-bibliotheek aan te kunnen bieden'', zei hij. ''Toen 'Extraction 2' zo populair was, verscheen 'Extraction 1' ook weer in de top 10.''



''We willen onze leden tevreden maken en in vervoering brengen'', liet de Netflix-baas verder weten. ''Ik denk dat het het beste is om onze content aan onze eigen leden aan te bieden, zelfs nadat het al een tijdje op Netflix heeft gestaan.''
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen