Recensie Prime Video-serie 'The Resort'

Recensie Prime Video-serie 'The Resort'

Beleef een existentiële crisis tijdens een chaotische vakantie in Mexico.

Regie: Ben Sinclair, Rania Attieh, Daniel Garcia, e.a. | Cast: Cristin Milioti (Emma), William Jackson Harper (Noah), Luis Gerardo Méndez (Baltasar), Skyler Gisondo (Sam), Nina Bloomgarden (Violet), Gabriela Cartol (Luna), Nick Offerman (Murray), Becky Ann Baker (Jan), e.a. | Afleveringen: 8 | Speelduur: 32-39 minuten | Jaar: 2022

Andy Siara, maker van Palm Springs, neemt de kijker nogmaals mee op een vakantie die het ruimte-tijdcontinuüm trotseert. Hij heeft zelfs Cristin Milioti weer de hoofdrol gegeven. Siara's interesse in relativiteitstheorie vormt de ruggengraat van The Resort, maar het gebrek aan chemie tussen de hoofdrolspelers leidt hiervan af. De serie heeft een chaotische start en een einde dat niet veel beter is. Het mysterie en de locatie maken het geheel misschien nog net het bekijken waard.

Milioti speelt Emma, die nogal lijkt op haar personage in Palm Springs. Emma is op vakantie in Cancun voor het tienjarig huwelijksjubileum met haar man Noah, gespeeld door William Jackson Harper uit The Good Place. Het koppel heeft huwelijksproblemen, maar moet die opzijzetten wanneer Emma een mobieltje vindt van een tiener die vijftien jaar geleden na een orkaan vermist raakte. Samen met een stel vreemde bondgenoten gaan ze op een reis door ruimte en tijd.

De afleveringen zijn vrij chaotisch. Doordat ze constant wisselen tussen de verhaallijnen in 2007 en 2022 krijgt de kijker de kans om tieners Sam en Violet beter te leren kennen, maar dat neemt tijd weg van Emma en Noah. Het mysterie is interessant en heeft meerdere wendingen, maar is door de opzet van de afleveringen moeilijk te volgen. Het mysterie wordt opgelost, maar niet uitgelegd. Meerdere verhaallijnen krijgen geen afronding en slechts bij een daarvan heeft dat te maken met de opzet voor een tweede seizoen.

Het acteerwerk van Milioti en Harper is teleurstellend. Beiden hadden in voorgaande rollen wel chemie met hun partners, maar spelen in The Resort niet een geloofwaardig stel. Sam en Violet zijn een overtuigender koppel, wat ervoor zorgt dat de 2007-verhaallijn fijner wegkijkt. Noemenswaardig is Luis Gerardo Méndez als de eigenzinnige detective. Hij zorgt ervoor dat de scènes met Milioti en Harper iets draaglijker zijn.

Wie Palm Springs of The White Lotus leuk vindt, kan The Resort een kans geven. De serie is moeilijk te volgen in het begin, maar er ontstaat een ritme wanneer Méndez halverwege in actie komt. De afleveringen zijn kort, dus wie zin heeft in een existentieel mysterie op een mooie locatie kan het proberen. Maar kijkers die niet bekend zijn met Siara's werk, kunnen zichzelf beter een paar uur besparen door Palm Springs te bekijken.

★★☆☆☆

The Resort is te zien bij Prime Video.