Series / Nieuws
Bizarre reünie Jennifer Aniston en David Schwimmer van 'Friends' in gloednieuwe commercial
Jennifer Aniston herkent David Schwimmer niet meer in reclame Superbowl.
De Super Bowl nadert alweer en rond die tijd worden we vaak overspoeld met reclames die tijdens de wedstrijd worden vertoond. Een opvallende advertentie brengt een leuke Friends-reünie tot stand, want Uber Eats organiseert een ontmoeting tussen Jennifer Aniston en David Schwimmer.
De Super Bowl staat natuurlijk bekend als een sportevenement, met de finale van de Amerikaanse American Football-competitie, de NFL. Echter, het is meer dan alleen sport. Veel mensen kijken jaarlijks uit naar de halftime show.
Naast sport draait de Super Bowl ook om advertenties. Het uitzenden van een reclamespot van 30 seconden tijdens de wedstrijd kost gemiddeld 7 miljoen dollar (6,5 miljoen euro). Bedrijven investeren daarom aanzienlijke tijd en geld in hun advertenties.
Ook Uber Eats speelt hierop in en heeft een indrukwekkende lijst van beroemdheden weten te strikken voor hun Super Bowl-reclame. De boodschap is duidelijk: met Uber Eats kun je meer dan alleen eten bestellen. De spot draait om het gezegde "als je iets wil onthouden, moet je iets anders vergeten", en toont mensen die opmerkelijke dingen zijn vergeten.
Jennifer Aniston (Rachel in Friends) kan zich bijvoorbeeld niet herinneren wie David Schwimmer (Ross in Friends) is, ondanks tien jaar samenwerking. De reclame bevat ook David Beckham die de naam van de Spice Girls vergeet, en zanger Jelly Roll die verbaasd is over zijn gezichtstattoeages. Usher maakt het helemaal bont, hij lijkt te zijn vergeten dat hij de halftime show mag zingen.
Kijk de Friends-avonturen terug op HBO Max.
De Super Bowl staat natuurlijk bekend als een sportevenement, met de finale van de Amerikaanse American Football-competitie, de NFL. Echter, het is meer dan alleen sport. Veel mensen kijken jaarlijks uit naar de halftime show.
Advertenties
Naast sport draait de Super Bowl ook om advertenties. Het uitzenden van een reclamespot van 30 seconden tijdens de wedstrijd kost gemiddeld 7 miljoen dollar (6,5 miljoen euro). Bedrijven investeren daarom aanzienlijke tijd en geld in hun advertenties.
Gerelateerd nieuws
Ook Uber Eats speelt hierop in en heeft een indrukwekkende lijst van beroemdheden weten te strikken voor hun Super Bowl-reclame. De boodschap is duidelijk: met Uber Eats kun je meer dan alleen eten bestellen. De spot draait om het gezegde "als je iets wil onthouden, moet je iets anders vergeten", en toont mensen die opmerkelijke dingen zijn vergeten.
Aniston vergeet Schwimmer
Jennifer Aniston (Rachel in Friends) kan zich bijvoorbeeld niet herinneren wie David Schwimmer (Ross in Friends) is, ondanks tien jaar samenwerking. De reclame bevat ook David Beckham die de naam van de Spice Girls vergeet, en zanger Jelly Roll die verbaasd is over zijn gezichtstattoeages. Usher maakt het helemaal bont, hij lijkt te zijn vergeten dat hij de halftime show mag zingen.
Kijk de Friends-avonturen terug op HBO Max.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.