Review: Bates Motel Seizoen 2
Series / Nieuws

Review: Bates Motel Seizoen 2

Het tweede seizoen van Bates Motel gaat verder waar het eerste eindigt, maar slaat daarnaast een compleet ander pad in.

Het eerste seizoen van de thrillerserie Bates Motel gooide hogen ogen bij het Amerikaanse televisiepubliek en in Nederland bij BNN. Met dit tweede seizoen heeft de zender A&E een poging gedaan om dit succes te herhalen. Na het zien van de eerste aflevering, waarin de familie Bates de begrafenis van Miss Watson bijwoont, had ik hier al meteen een goed gevoel bij. Lees hieronder de complete recensie van dvd-box Bates Motel Seizoen 2.

Het Verhaal
In de serie Bates Motel staan moeder Norma en zoon Norman Bates centraal, die in het eerste seizoen van de serie zijn verhuist naar het plaatsje White Pine Bay. Sinds hun aankomst gaat het steeds slechter met de twee en krijgen we steeds meer te weten over de complexe relatie tussen moeder en zoon. Het tweede seizoen van Bates Motel gaat verder waar het eerste eindigt, maar slaat daarnaast een compleet ander pad in. Norma raakt in contact met de ietwat vreemde Nick Ford (gespeeld door Michael O'Neill, The West Wing). Ook raakt ze betrokken bij de hoge klasse van White Pine Bay. Alhoewel haar dat in eerste instantie meer kost dan het haar oplevert, weet ze ook hier de zaken op haar eigen manier te "verpesten". Tegelijkertijd heeft Norman ook zo zijn problemen. Zijn liefdesrelatie met Bradley staat onder spanning en het liefst zou Norman een gewone jongen zijn, met alledaagse problemen en hobby's. De invloed die zijn moeder op hem uitoefent zorgt er daarna mede voor dat Norman een affaire krijgt met de rebellerende Cody (Paloma Kwiatkowski). Het is aan Norman's halfbroer Dylan (Max Thieriot) om de relatie tussen moeder en zoon te herstellen..

Acteerprestaties
De rol van Norma wordt gespeeld door Vera Farmiga, die dat met verve doet. In 2010 werd ze "“ zonder succes "“ genomineerd voor zowel een Oscar als een Golden Globe voor haar bijrol in de speelfilm 'Up in the Air'. Ook in Bates Motel laat ze zich van haar beste kant zien en weet ze het karakter en de stemmingswisselingen van haar personage perfect ten tonele te brengen. Zoon Norman wordt gespeeld door de jeugdige acteur Freddie Highmore, die in 2004 samen met Johhny Depp te zien was in de bekroonde film 'Finding Neverland'. Later was hij nogmaals samen met Depp te zien als het titelpersonage Charlie in de remake van 'Charlie and the Chocolate Factory'. Drie jaar later speelde hij de hoofdrol in de jeugdfilm 'The Spiderwick Chronicles'.

Inmiddels heeft A&E al bevestigd dat er een derde seizoen van Bates Motel aankomt, iets dat ik zeker de moeite waard vind na dit eveneens spannende en meeslepende tweede seizoen van de serie.