Films / Nieuws
Verbluffende successen: ontdek de drie films die Netflix in 2025 overheersten
Netflix onthult populairste films van 2023, met "Back in Action" als absolute nummer één.
Netflix heeft de populairste films van het jaar tot nu toe bekendgemaakt en er springt één titel duidelijk uit. De top 3 laat goed zien waar kijkers massaal voor kiezen: actie, spanning en een vleugje emotie. Maar het is vooral de nummer één die met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Back in Action is de absolute winnaar met 165 miljoen uur aan streams. De film brengt Jamie Foxx en Cameron Diaz samen als oud-spionnen die tegen hun zin opnieuw worden ingezet. De combinatie van actie en humor sloeg wereldwijd aan, en het helpt natuurlijk dat Diaz voor het eerst in jaren weer op het scherm te zien is.
Op plek twee staat Straw, een veel kleinere film die toch 103 miljoen uur werd bekeken. In dit mysterieuze verhaal belandt een man na een heftige ervaring in een stil appartement waar vreemde dingen gebeuren. Zonder veel reclame wist de film toch miljoenen kijkers te trekken.
De derde plek is voor The Life List, met 96 miljoen uur aan weergaven. De film volgt een jonge vrouw die een bucketlist vindt van haar overleden moeder. Terwijl ze die lijst probeert af te werken, ontdekt ze steeds meer over zichzelf. Een emotioneel verhaal dat vooral bij jongvolwassenen populair is.
De top 3 laat zien dat het publiek openstaat voor verschillende genres. Waar Back in Action vol actie zit, is Straw juist traag en spannend. The Life List kiest voor een persoonlijker insteek. Toch wisten al deze films een groot publiek te vinden.
Back in Action is de absolute winnaar met 165 miljoen uur aan streams. De film brengt Jamie Foxx en Cameron Diaz samen als oud-spionnen die tegen hun zin opnieuw worden ingezet. De combinatie van actie en humor sloeg wereldwijd aan, en het helpt natuurlijk dat Diaz voor het eerst in jaren weer op het scherm te zien is.
Rustige film stijgt onverwacht snel
Op plek twee staat Straw, een veel kleinere film die toch 103 miljoen uur werd bekeken. In dit mysterieuze verhaal belandt een man na een heftige ervaring in een stil appartement waar vreemde dingen gebeuren. Zonder veel reclame wist de film toch miljoenen kijkers te trekken.
De derde plek is voor The Life List, met 96 miljoen uur aan weergaven. De film volgt een jonge vrouw die een bucketlist vindt van haar overleden moeder. Terwijl ze die lijst probeert af te werken, ontdekt ze steeds meer over zichzelf. Een emotioneel verhaal dat vooral bij jongvolwassenen populair is.
Drie keer succes, elk op een eigen manier
De top 3 laat zien dat het publiek openstaat voor verschillende genres. Waar Back in Action vol actie zit, is Straw juist traag en spannend. The Life List kiest voor een persoonlijker insteek. Toch wisten al deze films een groot publiek te vinden.