Serie op Dvd: Danni Lowinski (seizoen 4)

Opnieuw een nette uitgave voor de SBS6-komedieserie.

Bedenker: Joe Weisberg | Cast: Marlijn Weerdenburg (Danni Lowinski), Michiel Romeyn (Piotr Lowinski), Nyncke Beekhuyzen (Lieke Beers), Christopher Parren (Niels Burggraaf), Frederik Brom (Olivier Smits), Gürkan Küçüksentürk (Fuat Cetin Taruk Tanriverdi), e.a. | Uitzending serie: 2013 - heden | Tv-zenders: SBS6

Het vierde seizoen van de komedieserie Danni Lowinski (IMDb = 7,0) werd eerder dit jaar uitgezonden op SBS6 en 'de leukste advocate van Nederland' wist de kijkcijfers redelijk vast te houden, al waren deze niet zo hoog als de cijfers van het derde seizoen. Gemiddeld keken er 637.417 kijkers naar seizoen 4. Source 1 Media bracht onlangs het vierde seizoen uit op Dvd.

In het vierde seizoen klapt Danni wederom haar tafel in het winkelcentrum uit om haar cliënten te ontvangen. Voor Danni zelf vinden er veel veranderingen plaats. Danni moet afscheid nemen van Lieke, die naar Amerika vertrekt, maar gelukkig neemt oude vriendin Kim de koffiecorner over. Op liefdesgebied staat er ook veel te gebeuren voor Danni. De leukste advocate van Nederland ontmoet twee interessante mannen waarvan ze zelfs met één uiteindelijk in het huwelijksbootje zal stappen.

Serie: Danni Lowinski - Seizoen 4 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 12 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Nederlands Dolby Digital 2.0 | Ondertitels: geen | Extra's: geen | EAN: 8717662571138 | Release: april 2015 | Met dank aan: Source 1 Media

De drie Dvd-schijven van deze uitgave van het vierde seizoen van Danni Lowinski zitten in een dikke keepcase, met daaromheen een stevige kartonnen sleeve. Op de schijven staat netjes aangegeven welke afeveringen erop staan en aan de binnenkant van de boxset staat per aflevering een korte synopsis vermeld. Vergelijkbare nette uitgave als die van de seizoenen 1 - 3.

De komedieserie Danni Lowinski is een snel opgenomen product en dat is al terug te zien aan onderstaande leader van seizoen 4. De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is netjes, maar doet niet filmisch aan. De kleuren zijn prima en voor een Dvd-uitgave is de scherpte ruim voldoende. Van het geluid moet je niet heel veel voorstellen, aangezien er slechts een stereotrack aanwezig is. Uiteraard is de dialoog prima te volgen. Meer hoef je eigenlijk ook niet te hebben.

Geen bonusmateriaal
Source 1 Media levert slechtst kale schijven op en dat was niet anders bij de uitgaven van de eerdere seizoenen. Uiteraard is dit jammer. Online zijn er echter ook geen extra's te vinden.

Vijfde seizoen onzeker
Ondanks dat de kijkcijfers nog redelijk netjes zijn voor een Nederlandse SBS6-komedieserie liet actrice Marlijn Weerdenburg tegenover 100% NL weten dat ze nog niet is gevraagd. "Ik weet het helaas nog steeds niet", aldus Marlijn. Volgens haar moet SBS niet heel lang meer wachten. "Ze moeten wel opschieten. Ik moet een gaatje van vier maanden zien te vinden voor het draaien van een nieuw seizoen. Ik vind Danni hartstikke leuk dus ik zal daar altijd m'n best voor doen maar ik heb ook m'n andere werkzaamheden nu."