Dvd-recensie: 'Hemlock Grove' seizoen 2

Dvd-recensie: 'Hemlock Grove' seizoen 2

De serie ziet er weer goed uit.

Bedacht door: Brian McGreevy, Lee Shipman | Cast: Famke Janssen (Olivia Godfrey), Bill SKarsgard (Roman Godfrey), Landon Liboiron (Peter Rumancek), Joel de la Fuente (Dr. Johann Pryce) e.a. Jaren: 2013 "“ 2015 | Zender: Netflix

De horrorserie Hemlock Grove van Netflix was in 2013 voor het eerst te zien, met hoofdrol voor niemand minder dan Famke Janssen. De show bekijkt vreemde gebeurtenissen en bovenal brute moorden in het stadje Hemlock Grove en kreeg in oktober 2015 een derde seizoen. Ondanks dat we dat seizoen al kunnen zien op Netflix, is het tweede nu in Nederland op Dvd verschenen.

Als in dit tweede seizoen Peters moeder de gevangenis in moet, keert hij noodgedwongen terug naar Hemlock Grove. Roman is de nieuwe leider van Godfrey Industries en draagt zorg voor het kind van Lethas. Dat terwijl hij er moeite heeft de gevolgen van zijn verandering in een volwaardige upir plek te geven. Shelley, die zich als zondebok had moeten opofferen, is nog op de vlucht. En de ondoorzichtige Dr. Pryce blijft zijn experimenten vrolijk uitvoeren en Olivia tot leven wekken. Intussen zijn er nieuwe visioenen voor Peter en Roman, die een vreselijke toekomst voorspellen.

Er is helaas geen consensus op RottenTomatoes over dit tweede seizoen. Maar met 6 recensies scoort de serie vijftig procent. Daar lezen we commentaar zoals "Er is dood, er zijn onthullingen, en complete WTF-momenten verborgen in de finale die op zoek zijn naar echte Hemlock Grove-gekheid." Maar tegelijk merken sommige critici op dat de serie door zijn vreemde tempo maar niet weet te slagen. Hoe het ook zij, de serie deed het op Netflix goed genoeg om ook een derde seizoen te krijgen.

Dvd: Hemlock Grove seizoen 2 | Duur: 10 x 46 minuten | Video: 16:9 | Audio: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertiteling: Nederlands | Schijven: 3x Dvd | EAN: 8-717344-760119 | Met dank aan: Just Entertainment

Het eerste seizoen kregen we nog een Blu-ray versie aangeleverd, bij dit tweede de Dvd-versie. Dat komt omdat die Blu-ray versie er niet is dit seizoen. In elk geval is het een standaard Dvd-hoes, die iets dikker is dan normaal. Daarin tref je vrij slordig de drie schijven op elkaar gestapeld aan. Tegelijk is het verder een prima uitgave, die er wel net uitziet. Wel dient opgemerkt te worden dat als je de eerste afleveringen op Blu-ray bezit, deze uitgave er minder mooi naast past. Dat komt omdat het bij het eerste seizoen om een uitklaphoes ging en ditmaal om een standaard Dvd-hoes.

Video en audio
Net als het eerste seizoen, ziet ook dit tweede er gewoon prima uit. De serie is wat donker, maar dat past bij het verhaal en de stijl. Gedetailleerd zijn de beelden verder gelukkig wel, al moet gezegd worden dat zo nu en dan de kleuren wat mooier tot hun recht hadden kunnen komen. Het gaat natuurlijk om een Dvd-uitgave en de details hadden scherper kunnen zijn op Blu-ray.

Wat de audio betreft kan verder gezegd worden dat dialoog goed te volgen is en dat de serie lekker sfeervol is om naar te kijken. Effecten komen soms wat luidruchtig uit de luidsprekers, maar heel erg is dat niet. Mooi is in elk geval dat de makers er niet voor terugschrikken om behoorlijk wat geluidseffecten te gebruiken.

Derde en laatste seizoen
Met het derde seizoen bracht Netflix de show tot een einde. Hemlock Grove seizoen drie is in z'n geheel te streamen, en telt tien afleveringen.