Tv-serie op Dvd: Flikken Maastricht (seizoen 11)

Op naar Flikken 2.0.

Bedenkers: Reinout Oerlemans | Cast: Victor Reinier (Floris Wolfs), Angela Schijf (Eva van Dongen), Oda Spelbos (Marion Dreesen), Sergio IJssel (Romeo Sanders), Frieda Mechels (Ria Eimers) e.a. | Uitzending serie: 2007 - heden | Tv-zenders: AVROTROS

Voor de fans van de Nederlandse politieserie Flikken was het afgelopen jaar smullen. Het jaar trapte af met het eerste seizoen van de spin-off Flikken Rotterdam en eind 2016 verscheen het elfde seizoen van de Flikken Maastricht, uiteraard weer met Victor Reinier en Angela Schijf als de twee nooit stilzittende rechercheurs. Het succes blijft aanhouden. Gemiddeld keken er 2,3 miljoen liefhebbers naar het seizoen. In oktober 2016 won Angela Schijf de Zilveren Ster voor beste actrice op het Gouden-Televiziergala. Victor Reinier was genomineerd voor de Zilveren Ster voor beste acteur.

In het nieuwste seizoen van Flikken Maastricht heeft Jens Bols, de niet bepaald onkreukbare officier van justitie, Eva ontvoerd. Het kat en muis spel dat volgt is adembenemend spannend en ontsnappen alleen blijkt niet genoeg. Ondertussen staat Wolfs op het punt om met zijn dochter Fleur het vliegtuig in te stappen op weg naar Brazilië. Als hij hoort dat Eva nog steeds zoek is, neemt hij een groot risico en laat Fleur alleen vertrekken. En zo zijn er meer zaken die er opspellen voor de bekende rechercheurs en hun collega's.

Onlangs bracht Channel Distribution het elfde seizoen uit op een drie disc Dvd-uitgave. Hieronder de details bij deze uitgave.

Uitgave: Flikken Maastricht - seizoen 11 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 10 x gem. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Nederlands Dolby Digital 2.0 | Ondertitels: geen | EAN: 8718274547399 | Release: maart 2017 | Met dank aan: Channel Distribution

De drie dvd-schijven van deze verzamelbox van het elfde seizoen van Flikken Maastricht zitten in een dikke Dvd-uitklapbox, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. Voor elke aflevering is er een uitgebreide synopsis. Via de discs wordt duidelijk welke afleveringen erop staan. Mooie verpakking!

De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is redelijk netjes te noemen. Met een beeldvullende weergave is het beeld voldoende scherp voor de standard definition kwaliteit. Ook de kleuren doen het goed, met een net detailbehoud tijdens de donkere scènes. Het beeld doet niet altijd even filmisch aan, maar dat heeft uiteraard meer te maken voor keuzes tijdens de post-productie. Heel veel nabewerking zal er niet geweest zijn. De geluidstrack is opvallend genoeg een Dolby Digital 2.0-track. Deze mag niet opvallend genoemd worden; deze doet gewoon zijn werk.

Geen extra's
Net al bij de eerdere seizoenen, die recent nog verschenen in een dikke verzamelbox, wordt er ook bij dit seizoen geen bonusmateriaal meegeleverd. To bad.

Flikken Maastricht seizoen al 12 onderweg
"Seizoen 11 is een opmaat naar seizoen 12, en seizoen 12 wordt Flikken 2.0," zei hoofdrolspeler Reinier in een interview in de VARAgids. Dit betekent dat het voorlopig nog niet is afgelopen met Flikken Maastricht. Over het volgende seizoen zei Reinier: "We openen heel spectaculair, en we eindigen dubbel zo spectaculair." Een trailer is nog niet beschikbaar en de verschijningsdatum is ook nog niet onthuld.