Dvd review 'Supernatural' - Seizoen 12

Dvd review 'Supernatural' - Seizoen 12

En deze blijft maar doorgaan!

Bedenkers: Eric Kripke | Cast: Jared Padalecki (Sam Winchester), Jensen Ackles (Dean Winchester), Misha Collins (Castiel), Jim Beaver (Bobby Singer), Mark Sheppard (Crowley), e.a. | Uitzending serie: 2005 - heden | Tv-zender: The CW | NET 5

Met al 264 afleveringen mag Supernatural zich de langstlopende Noord-Amerikaanse fantasyserie van dit moment. Ondertussen is de serie rond de broers Winchester die het bovennatuurlijke kwaad bestrijden aanbeland in het twaalde seizoen en er lijkt voorlopig ook geen einde aan te komen. Ondanks dat de kijkcijfers zo nu en dan wat dalen, wist het meest recente seizoen juist weer meer kijkers te trekken.

Onlangs bracht Warner Bros. het twaalde seizoen uit op een nette Dvd-uitgave. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In het twaalfde seizoen zetten de broeders Winchester hun spannende en ijzingwekkende missie voort. Sam en Dean zijn al hun hele leven op pad om bovenaardse slechteriken te verslaan. Door de jaren heen hebben ze van alles voorbij zien komen: een duivel met gele ogen die hun moeder vermoordde, vampiers, geesten, shapeshifters, engelen en gevallen goden. In het vorige seizoen namen ze het op tegen een apocalyptische macht: het Duister. Deze keer komen ze tegenover Lucifer zelf te staan.

Dvd: Supernatural - seizoen 12 | Aantal discs 6 x Dvd | Afleveringen: 23 x ca. 40 minuten | Release: september 2017 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: o.a. Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels | EAN: 5051888228111 | Met dank aan: Warner Home Video

De zes Dvd-schijven van deze uitgave van seizoen 12 van Supernatural zitten vastgeklikt in een doorzichtige Dvd keepcases, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de keepcase zijn de titels van de 23 afleveringen terug te vinden. Ook wordt duidelijk waar de afleveringen en extra's zijn terug te vinden op de afzonderlijke schijven.

Het beeld van deze Dvd-uitgave - helaas is er geen Nederlandse Blu-ray uitgave beschikbaar - is weer van een redelijke kwaliteit. De kleuren ogen netjes en de scherpte is fatsoenlijk. Helaas steekt het geheel niet boven het gemiddelde uit, aangezien het contrast van de kleuren wel erg sterk is waardoor de donkere beelden teveel zwart worden en details wegvallen. Ook zijn er de herkenbare Standard Definition-gebreken, zoals ghosting en de lichte ruis. Desondanks een degelijke uitgave. Het geluid komt binnen via een surround DD 5.1 track. Deze focust zich op de dialoog, al is er ook voldoende muzikale ondersteuning tijdens de actiescènes. Al met al degelijk tot netjes.

Veel extra's
Er zijn op schijf vier featurettes te bekijken, met de titels The Winchester Mythology: Mary Winchester, The Winchester Mythology: A Hunter's Life, The Winchester Mythology: Clash of the British Men of Letters en Supernatural: 2016 Comic-Con Panel. De laatste zoomt uiteraard in op het bekende fan-evenement en de eerste drie geven een blik op het personage van Samantha Smith, de personages Sam en Dean en de verschillende "hunters". Vooral de laatste is erg aardig. Daarnaast kun je kijken naar een Gag Reel en verschillende niet uitgezonden scènes en kun je luisteren naar audiocommentaar bij drie afleveringen.

Dertiende seizoen in oktober
Op 12 oktober start de zender The CW met het uitzenden van het dertiende seizoen. Het lijkt er nog niet op dat de Supernatural toewerkt naar een einde, al hebben de hoofdrolspelers Jared Padalecki en Jensen Ackles wel eens aangegeven een 300e aflevering als een mooie einde te zien. De acteurs zijn echter nog niet echt doorgebroken in andere series of films, dus een langere duur is zeker niet uitgesloten.

Hieronder de trailer voor seizoen 13: