Dvd review 'Sharp Objects' (S1) - Amy Adams in topvorm!

Een nieuw succes na Big Little Lies.

Bedenkers: Marti Noxon | Cast: Amy Adams (Camille Preaker), Patricia Clarkson (Adora Crellin), Chris Messina (Detective Richard Willis), Eliza Scanlen (Amma Crellin), Matt Craven (Bill Vickery) e.a. | Uitzending serie: 2018 | Tv-release: HBO

HBO gaf de afgelopen jaren een aantal kleinere drama's uit, maar dan wel met grote namen. De bekendste is ongetwijfeld Big Little Lies met namen als Reese Witherspoon, Nicole Kidman en Shailene Woodley. Deze serie zou eigenlijk maar uit een enkel seizoen bestaan, maar het succes leidde tot een vervolg dat in 2019 verschijnt. Een vergelijkbare kleine dramaserie is Sharp Objects, ook gebaseerd op werk van Big Little Lies en Gone Girl-schrijver Gillian Flynn. Opnieuw boekte HBO een succes, dit keer met Amy Adams in de hoofdrol.

Warner Bros. bracht Sharp Objects onlangs uit op Dvd, inclusief bonusmateriaal. Hieronder een blik op de schijven, met als eerste de trailer.

In Sharp Objects draait het om een stadse journaliste die terugkeert naar het dorp waar ze is opgegroeid om de moord op twee tienermeisjes te verslaan. Camille is nog maar net terug van haar verblijf uit een psychiatrisch ziekenhuis, maar verslaggever Camille Preaker krijgt meteen een zorgwekkende opdracht: ze moet naar haar geboortedorp om verslag te doen van de moord op twee jonge meisjes. Camille kan zich goed inleven in de twee jonge slachtoffers - iets té goed. Om het verhaal te kunnen afmaken moet ze de psychologische puzzel van haar eigen verleden oplossen - en overleven.

Serie: Sharp Objects | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 8 x ca. 50 minuten | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051889622239 | Release: december 2018 | Met dank aan: Warner Bros Home Entertainment

De twee Dvd-schijven van deze uitgave van Sharp Objects zitten vastgeklikt in een doorzichtige amaray Dvd-keepcase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de binnenkant van de hoes helaas geen extra info over de titels / synopsissen van de afzonderlijke afleveringen, of het bonusmateriaal.

Beeld & geluid
Helaas heeft Warner Bros Home Entertainment Benelux besloten om Sharp Objects geen blu-ray uitgave te gegeven. Het blijft bij een Dvd-uitgave met vier afleveringen per schijf. Dit resulteert helaas in een te magere weergave. Sharp Objects is duidelijk een kwaliteitsserie die meer verdient. Voor de gemiddelde kijkers is het beeld waarschijnlijk prima te doen, maar de kleuren zijn te grauw en er zijn te veel standaard gebreken. Desondanks is het fijn dat Sharp Objects toch in Nederland op schijf verschijnt. Niet iedereen beschikt namelijk over Ziggo, de enige partij die HBO-series doorlopend aanbiedt.

Er is op de tweede schijf plek voor slechts één featurette, namelijk 'Creating Wind Gap'. De ruim vijf minuten zoomen in op het fictieve plaatsje Wind Gap in de staat Missouri. Hier keert Camille terug.

Geen Sharp Objects seizoen 2
Terwijl Big Little Lies wel werd beloond met een tweede seizoen gaat dit niet gebeuren met Sharp Objects. Dit onthulde HBO president of programming Casey Bloys in juli 2018.