Netflix geeft nog meer uit aan originele content

Netflix geeft nog meer uit aan originele content

De uitgaven blijven stijgen.

Jim Pedd, 22 januari 2019 om 14:30

Netflix gaf in 2018 tussen de 12 en 13 miljard dollar uit aan originele content. In 2019 wordt dat bedrag flink verhoogd: Netflix gaat zo’n 15 miljard dollar er doorheen pompen. Zo begrijpen we ook meteen wat de gedachte achter de recente prijsverhoging van bijna twintig procent was in de Verenigde Staten.
Variety meldt dat Netflix tegen de 15 miljard dollar gaat uitgeven aan originele content dit jaar. Dat ondanks het feit dat het eigenlijk helemaal niet zo goed gaat: het bedrijf denkt dit jaar een negatieve cashflow van 3 miljard dollar te zien. Toch vindt CEO Reed Hastings dit te rechtvaardigen: “hoe meer je investeert, hoe meer mensen de content waar ze van houden vinden en hoe meer waarde ze uit onze dienst halen.”

Het moet uiteindelijk ook wel, als Netflix wil overleven in het steeds competitievere landschap. Zo nemen Amazon en Apple, evenals Disney het in 2019 tegen Netflix op. Toch zijn de kijkcijfers van Originals nog altijd goed. De film Bird Box trok 80 miljoen kijkers in de eerste vier weken. En titels als You en Sex Education halen in dezelfde periode bijna 40 miljoen streams.

Bron: Variety

Lees meer over: Netflix, Content, Uitgaven

Populair nieuws