search
Streamingdienst Amazon geeft nu meer geld uit aan advertenties dan Netflix

Streamingdienst Amazon geeft nu meer geld uit aan advertenties dan Netflix

Voor het eerst geeft het meer uit.

Jim Pedd
Vandaag sneuvelt een record voor Netflix. Vanaf nu is Amazon Prime Video de streamingdienst die meer geld uitgeeft aan advertenties dan Netflix. Voor het eerst bezuinigt Netflix op die post en zien we dat Amazon meer uitgeeft dan ooit.

MediaRadar meldt aan Forbes dat Amazon in de eerste helft van 2019 zijn uitgaven met 300% heeft opgevoerd. Hulu heeft het budget vergroot met 75 procent en Netflix juist verkleind met 60 procent. Daarmee wordt er nog altijd fors geld besteed aan advertenties voor streamingdiensten.

Grote groei bij Amazon
Todd Krizelman, de CEO van MediaRadar, stelt dat Amazon "zijn eigen content vooral aan het promoten is, en ook meer uitgeeft aan native advertising. Sterker nog, die uitgaven groeiden vijfmaal ten opzichte van vorig jaar." De streamingdienst geeft vooral geld uit aan Good Omens, The Boys en Hanna.

Netflix doet meer met advertenties via licenties en werkt bijvoorbeeld samen met Coca Cola, Nike, Burger King en Fortnite om Stranger Things te promoten. Dat is een kostenbesparing en slimme advertentietechniek.

Aanbevolen artikelen