'Supergirl' versus vele schurken [Blu-ray]

Het meest recente compleet afgeronde seizoen is nu voor jou. Als je dat wilt uiteraard.

Ontwikkeld door o.a.: Greg Berlanti | Cast: Melissa Benoist (Kara Zor-El / Kara Danvers / Supergirl), Mehcad Brooks (James Olsen / Guardian), Chyler Leigh (Alex Danvers), Katie McGrath (Lena Luthor), David Harewood (J'onn J'onzz / Martian Manhunter) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: The CW

Het Arrowverse is hot. De ene naar het andere nieuwe seizoen verschijnt en tot op heden is alleen Arrow afgerond, na maar liefst acht seizoenen. De eerste vrouwelijke DC-held die een serie kreeg, is Supergirl van actrice Melissa Benoist en zij krijgt minimaal zes seizoenen. En dit ondanks dat de kijkcijfers na bij de première de laatste jaren zijn gekelderd van bijna 10 miljoen naar nog geen 1 miljoen.

Onlangs bracht Warner Bros. het vierde seizoen van Supergirl uit op Blu-ray. Hieronder de trailer, gevolgd door een blik op de uitgave.

In Supergirl seizoen 4 krijgt Kara te maken met haar grootste uitdaging ooit: door National City verspreidt zich een golf van afkeer van alles wat buitenaards is, aangewakkerd door Agent Liberty. Kara Danvers neemt de nieuwe onderzoeksjournaliste Nia Nal onder haar hoede bij CatCo Worldwide Media en samen proberen ze te achterhalen welke problemen de saamhorigheid in de stad ondermijnen. Intussen moet ze als Supergirl de strijd aangaan met alle schurken die hun kans schoon zien in deze tijden van verdeeldheid.

Serie: Supergirl - Seizoen 4 | Aantal discs 4 x Blu-ray | Afleveringen: 22 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051888251041 | Release: februari 2020 | Met dank aan: Warner Bros Home Entertainment

De vier Blu-ray schijven van Supergirl zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de case staan de Engelstalige titels aangegeven per disc, plus het bonusmateriaal op de verschillende schijven.

Beeld en geluid
Eerdere uitgeven kregen nog vijf discs, maar nu zijn er slechts vier. Dit komt mogelijk doordat er is ingeleverd op het bonusmateriaal. Er staan zes afleveringen op een schijf en dat is best fors. Desondanks doet het beeld van deze HD-uitgave goed aan. De kleuren zijn fantastisch en de scherpte fraai. Duidelijk heel wat beter dan de doorgaans zwakke Dvd-uitgaven van Warner Bros. Het geluid komt via DTS-HD 5.1 track.

De extra's zijn wat beperkt met enkele verwijderde scènes bij verschillende afleveringen. Ook is er een Gag Reel te zien en een registratie van DC TV's Comic-Con Panels San Diego 2018. Er zijn twee featurettes met Inside the Crossover: Elseworlds en Villains: Modes of Persuasion. De titels geven aan waar deze overgaan. Gelukkig is er dus nog wat diepgang te vinden met deze twee video's.

Seizoen 5 speelt, S6 in de maak!
Waarschijnlijk ook doordat mensen steeds vaker via de streamingdiensten naar series kijken, zijn de kijkcijfers van de première-afleveringen op The CW flink gekelderd. Tot zelfs onder het miljoen. Toch gaat de zender door met seizoenen. Het zesde seizoen is al aangekondigd. Hieronder de trailer voor seizoen vijf van Supergirl: