search
Hoe 'Avatar: The Last Airbender' zulke gave vechtscènes kon maken
Series / Nieuws

Hoe 'Avatar: The Last Airbender' zulke gave vechtscènes kon maken

Avatar: The Last Airbender bevat voor een animatieserie uiterst knappe gevechten. Hoe dan?

De serie Avatar: The Last Airbender staat bekend om de vele knappe vechtscènes. Regisseur Giancarlo Volpe onthulde op Twitter hoe die zo mooi gemaakt konden worden.

Volpe vertelde op Twitter dat er gekozen werd voor gesprekken met echte martial arts kenners. Zo kon men referentiebeelden maken, en aan de hand daarvoor de juiste momenten en bewegingen animeren.

Goed animeren
Er werden vier stappen genomen volgens Volpe:
1. Martial artists ingehuurd; zij kregen bonuspunten als ze extra veel fantasie gebruikten.
2. Ze werden daarvoor betaald.
3. De planning werd ook zo opengegooid dat het mogelijk was om non-stop kung fu referentiemeetings op te nemen.
4. De artists kregen de tijd om de 100.00 poses te animeren en tekenen.



Dankzij Sifu Kisu, choreografer en referentieacteur, kon de actie van de serie zo mooi worden gemaakt. In bovenstaande clip kan je zien hoe zijn werk gebruikt is en terug te zien is in de uiteindelijke televisieserie.

Op dit moment werkt Netflix nog aan een nieuwe serie gebaseerd op de animatieserie. Wanneer die er komt is niet bekend.

Lees ook: Keiharde kritiek op Netflix-serie 'Avatar: The Last Airbender'

Lees ook: 'Avatar: The Last Airbender'-ster wil terugkeren voor live-action serie
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen