search
Netflix verliest voor het eerst in tijden abonnees
Series / Streaming-diensten

Netflix verliest voor het eerst in tijden abonnees

De streamingdienst begint de hete adem van de concurrentie te voelen.

Netflix laat weten dat het in het tweede kwartaal van dit jaar voor het eerst in tijden abonnees ingeleverd heeft in de Verenigde Staten. Tussen 1 april en 30 juni verloor het in de VS en Canada zo'n 430.000 abonnees.

Daarmee schakelt Netflix weer gelijk met het kwartaal daarvoor, toen het 450.000 extra abonnees verwierf in die twee markten. Daarmee is het voor het eerst in twee jaar dat Netflix abonnees verloor in de Verenigde Staten (Q2 van 2019 was de laatste keer dat dit gebeurde).

Toch wat groei
Ondanks dat Netflix wat abonnees inleverde in de Verenigde Staten en Canada groeide het toch wereldwijd met zo'n 1,5 miljoen mensen. Dat is meer dan oorspronkelijk voorspeld werd, want Netflix dacht zelf op 1 miljoen mensen uit te zullen komen.

Zelf wijt Netflix de tegenvallende resultaten in de Verenigde Staten en Canada aan de coronacrisis. "De pandemie zorgde voor een ongewone klonterigheid in onze groei en verstoort de jaar-op-jaar vergelijkingen, omdat de acquisitie en engagement per huishouden flink groeide in de eerste maanden van corona."

Netflix vertelde wel te verwachten abonnees terug te kunnen lokken door uit te breiden naar andere markten. Zodoende wil men beginnen met de gamingmarkt en zonder extra kosten games uitbrengen.

De bedoeling is om dit aan te pakken op eenzelfde manier waarop men films en series uitbrengt. Het idee is ook eerst te focussen op mobiele games.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen