search
Netflix-serie 'Lucifer' werd om deze reden een ongekend succes
Series / Nieuws

Netflix-serie 'Lucifer' werd om deze reden een ongekend succes

Showrunner Ildy Modrovich verklapte in een interview het geheim tot het grootse succes van de serie.

Lucifer is misschien wel het beste voorbeeld van een DC-adaptatie die een volstrekt eigen leven is gaan leiden met een fanbase, die niet eens per se bestaat uit stripboekfanaten. Waar komt dit helse succes vandaan? Showrunner Ildy Modrovich deelde het geheim van Lucifer in een interview.

De serie over de 'devil-in-disguise' liep in totaal zes seizoenen en verhuisde halverwege van Fox naar Netflix. Toen de serie ten einde dreigde te komen bij Fox, gingen de geruchten als een lopend vuurtje rond dat Netflix tot de redding zou komen. Dat was een wijs besluit, want Lucifer bleek een goudmijn te zijn voor de streamingdienst.

Elk jaar, dat er nieuwe afleveringen uitkwamen van de serie, werd Lucifer ook zonder uitzondering de meest bekeken televisieserie van het jaar bij Netflix. Het lijkt een verhaal dat te mooi is om waar te zijn voor showrunners Joe Hendson en Ildy Modrovich - van verbannen nietsnut naar koning van 's werelds grootste streamingdienst. Helaas moest er toch een einde aan komen in 2021.


Het geheim van het grandioze succes
Modrovich vertelde in een interview met Comic Book meer over de onverklaarbare populariteit van de serie. Modrovich: "Het is heel, heel vreemd en fantastisch. Ik bedoel, we zaten gewoon in onze kleine bubbel, niet wetende dat iemand echt keek. We hadden geen idee, en toen we geschrapt werden, stond plots iedereen op in de grote oorlog om ons terug te brengen. We waren stomverbaasd."

Hij vervolgde: "We hadden het er eerder over, maar het is alsof we zelf fans van de show werden - allemaal omdat de fans zo gepassioneerd waren. Het was aanstekelijk. We hadden zoiets van: 'Ze houden ervan! Wij ook!'"

Aanbevolen artikelen