search
'Suits' ging van onbekend naar hit: de redenen voor de verrassende opkomst van deze rechtbankserie

'Suits' ging van onbekend naar hit: de redenen voor de verrassende opkomst van deze rechtbankserie

In een gesprek met The Hollywood Reporter geeft Aaron Korsh zijn kijk op de zaak.

Valeria Milić
Als je serie op Netflix belandt dan is het enorme bereik van dit platform automatisch een kans om een groter publiek te bereiken. Dit is precies wat gebeurde toen Suits naar Netflix kwam. De rechtbankserie eindigde in 2019 na negen seizoenen en heeft momenteel een wederopleving.

Maker Aaron Korsh is echter van mening dat ook díe Tik Tok video en het feit dat Meghan Markle in de serie te zien was ook hun steentje bijdroegen. De nieuwsgierigheid werd hierdoor behoorlijk geprikkeld waardoor een nieuw publiek Suits wist te vinden op Netflix.

Ruim 19 miljoen keer bekeken


De Tik Tok-video werd ruim 19 miljoen keer bekeken en toont een scène uit de allereerste aflevering. Harvey (Gabriel Macht) neemt Mike (Patrick Harvey) aan bij zijn prestigieuze advocatenkantoor ook al heeft deze helemaal geen rechten gestudeerd. De video bleek onverwacht een goede promotie te zijn. Korsh: "Die video op Tik Tok speelde natuurlijk een rol, maar mensen waren ook nieuwsgierig naar Meghan [Markle]. Dit bouwt zich vervolgens uit".

Verder heeft Suits de juiste toon getroffen waarbij drama en humor met elkaar in evenwicht zijn. Er is een optimistische grondslag voor de serie, hetgeen ook blijkt uit het kwajongensachtige begin. Gezien de huidige ontvangst is dit optimisme gegrond gebleken.

Kijk Suits op Netflix.




Aanbevolen artikelen