Tv-serie op Blu-Ray: Person of Interest (Seizoen 4)

Het voorlaatste seizoen.

Bedenker: Jonathan Nolan | Cast: Jim Caviezel (John Reese), Michael Emerson (Harold Finch), Kevin Chapman (Lionel Fusco), Sarah Shahi (Sameen Shaw), Amy Acker ("Root"/Samantha "Sam" Groves), Taraji P. Henson (Jocelyn "Joss" Carter), e.a. | Uitzending serie: 2011 - heden | Tv-release: CBS | Veronica

Een van de beter ontvangen misdaadseries is ongetwijfeld Person of Interest. De serie met onder meer Jim Caviezel werd bedacht door niemand minder dan Jonathan Nolan, "de broer van", en J. J. Abrams verbond zich als uitvoerend producent aan de serie. Na bijna 125 duizend stemmen weet de serie van CBS nog altijd een prima 8,5 te noteren op de IMDb. Onlangs verscheen het vierde seizoen op schijf.

In het vierde seizoen (RT = 100%) van Person of Interest hebben de leden van het team een nieuwe identiteit aangenomen. Reese werkt bij de NYPD als narcoticarechercheur, Finch doet alsof hij een docent is en Shaw staat achter de kassa bij de cosmetica-afdeling van een warenhuis. Maar het mag niet baten: het verleden achtervolgt ze en nieuwe hindernissen wachten.

Serie: Person of Interest - Seizoen 4 | Aantal discs 4 x Blu-Ray | Afleveringen: 22 x ca. 44 minuten | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: Music of Interest | Going Underground with Root and Finch | Person of Interest Comic-Con Panel | Gag Reel | EAN: 5051888221303 | Release: juli 2015 | Met dank aan: Warner Home Video

De vier Blu-Ray schijven van deze uitgave van het vierde seizoen van Person Of Interest zitten vastgeklikt in een iets dikkere amaray Blu-Ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare stevige sleeve. In de keepcase staat per disc aangegeven welke afleveringen (met titels) en extra's erop staan.

De beeldkwaliteit van deze Blu-Ray uitgave is net als bij het derde seizoen uitstekend. Het beeld heeft een mooie filmische uitstraling aangezien het beeld er doorgaans wat soberder uitziet en doordat er een mooie lichte laag filmgrain is toegevoegd. De scherpte is over het algemeen fraai, al lijkt deze niet altijd even constant. Dit is vooral te zien tijdens close-ups. Donkere scènes doen het verder prima en de zwartwaarde is netjes. De dialoog en muzikale ondersteuning komt van een standaard DTS-HD surroundtrack. Deze voldoet zeker voor een tv-serie, met mooi vol geluid en zo nu en dan wat surround effects.

Redelijk reeks extra's
Op de vierde schijf van deze uitgave staat het bonusmateriaal. Het meest interessant zijn 'Music of Interest' en 'Going Underground with Root and Finch.' De eerste geeft een uitgebreide blik achter de schermen met componist Ramin Djawadi die de muziek verzorgde voor de serie. Erg aardige featurette die een wat afwijkende blik geeft op hoe de muziek wordt geselecteerd bij een tv-serie. In 'Going Underground with Root and Finch' is er een vluchtige blik op een aantal sets die te zien zijn in het vierde seizoen. De overige extra's zijn een registratie van de 2014 Comic-Con Panel en een Gag Reel.

Vijfde seizoen betekent het slot
Het vijfde seizoen bestond uit dertien afleveringen en wist gemiddeld tussen de 4 en 8 miljoen kijkers te trekken. Dit is fors minder dan bijvoorbeeld het debuutseizoen. Toen waren er uitschieters met meer dan 15 miljoen kijkers. Met in totaal 103 afleveringen werd er afgelopen maand een punt gezet achter Person Of Interest. Hieronder de trailer voor het afrondende vijfde seizoen.