Tv-serie op Dvd: American Horror Story: Hotel

Weer met heel veel bloed.

Bedenkers: Ryan Murphy | Brad Falchuk | Cast: Kathy Bates (Iris), Sarah Paulson (Sally McKenna | Billie Dean Howard), Evan Peters (James Patrick March), Wes Bentley (Det. John Lowe), Matt Bomer (Donovan), e.a. | Uitzending serie: 2011 - heden | Tv-zender: FX

De opvallende serie American Horror Story van de zender FX startte verleden jaar alweer het vijfde seizoen. Dit keer kreeg de serie, van bedenkers Ryan Murphy en Brad Falchuk, de subtitel Hotel mee. Opnieuw waren er bekende gezichten te zien, waaronder Kathy Bates, Angela Bassett, Jessica Lange en uiteraard Evan Peters en Sarah Paulson. Ondanks dat het seizoen wat mager werd ontvangen ten opzichte van de eerdere seizoenen, waren de kijkcijfers waarschijnlijk naar tevredenheid.

In het vijfde seizoen van de populaire horrorserie, met dit keer een opvallende 'gastrol' voor Lady Gaga, betrek je het stijlvolle Hotel Cortez en ervaar je slapeloze nachten. Ontdek de geheimen in de wandelgangen van dit elegante hotel in downtown Los Angeles. Een reeks huiveringwekkende moorden worden herleid naar de sinistere en sensuele inwoner The Countess.

Dvd: American Horror Story: Hotel | Aantal discs 4 x Dvd | Afleveringen: 12 x ca. 47 minuten | Release: oktober 2016 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: o.a. Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 4006448410216 | Met dank aan: Splendid Film

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van American Horror Story: Hotel zitten vastgeklikt in vier losse dunne Dvd-keepcases, verzameld in een vrij stevige insteekhoes. Achterop de afzonderlijke keepcases staan de titels en synopsissen van de afleveringen. Op de schijven staat aangeven of daarop bonusmateriaal staat.

Beeld & Geluid
De beeldkwaliteit van deze uitgave is wisselend. De kleuren zijn redelijk en zonder al te veel eisen kijkt het geheel redelijk weg. Ben je kritischer dan valt de ghosting op en is de ruis bovengemiddeld. Ook zijn er horizontale lijnen waarneembaar in het beeld. In het geval van American Horror Story erg jammer, aangezien veel van de beelden artistieker zijn opgenomen. Het geluid betreft een standaard DD 5.1 track. Er is veel muzikale ondersteuning aanwezig om sfeer en schrikeffecten aan te zetten.

Ondanks de grote en nette verpakking, is er niet veel bonusmateriaal. Op de tweede schijf staat de featurette 'An Invitation to Devil's Night' welke ruim 10 minuten duurt. Er wordt gekeken naar de tweedelige Halloween-episode, met veel beelden van achter de schermen en interviews. Er wordt gesproken over de enorme variatie aan kostuums en de verschillende, ziekelijke personages en bloederige taferelen. Een tweede featurette staat op schijf vier. In het 7 minuten durende 'The Cortez: An Era of Elegance Gone By' wordt er gekeken naar het hotel, de bezoekers, de kamers, de terugkerende personages en gebeurtenissen.

Seizoen 6 - American Horror Story: Roanoke
Zo'n twee maanden geleden startte FX met het uitzenden van het zesde seizoen, American Horror Story: Roanoke. Met opnieuw rollen voor onder meer Kathy Bates en Sarah Paulson is er dit seizoen een belangrijke gastrol van Cuba Gooding Jr. De ontvangst van Roanoke was een stuk beter dan bij Hotel. Hieronder de teaser van het 'verbindende seizoen':