Dvd-review: 'The Big Bang Theory' S10

Dvd-review: 'The Big Bang Theory' S10

Mooie uitgave van de immens populaire komediereeks.

Bedenkers: Chuck Lorre | Bill Prady | Cast: Johnny Galecki (Leonard Hofstadter), Jim Parsons (Sheldon Cooper), Kaley Cuoco (Penny), Simon Helberg (Howard Wolowitz), Kunal Nayyar (Raj Koothrappali), Melissa Rauch (Bernadette Rostenkowski-Wolowitz), e.a. | Uitzending serie: 2007 - heden | Tv-zenders: CBS

Ondanks dat de hoofdrolspelers steeds meer geld willen krijgen voor hun rol in The Big Bang Theory, blijft CBS nieuwe seizoenen maken. Nu het elfde net begonnen is in de Verenigde Staten, kunnen we hier in Nederland beginnen met kijken van het tiende. Dat is namelijk sinds kort op Dvd verkrijgbaar.

In het vorige seizoen zagen we hoe Leonard en Penny trouwden tijdens een huwelijksexcursie naar Las Vegas. Dit paradigma herhaalt zich wanneer ze hun trouwerij opnieuw doen "“ nu met de familie erbij, waaronder Penny's moeder (Katey Sagal) en broer (Jack McBrayer) en Leonards ouders (Christine Baranski en Judd Hirsch). Ondertussen heeft Sheldon een nieuw Huisgenotencontract opgesteld voor het samenwoonexperiment met Amy.

Ook het tiende seizoen van The Big Bang Theory is goed ontvangen. Op RottenTomatoes vinden we een paar recensies en lezen we dat alle ingrediënten voor een succesvolle nieuwe reeks aanwezig zijn. En dat is wel zo, want gemiddeld keken 18,99 miljoen Amerikanen naar het nieuwe seizoen. Dat s net iets minder dan het vorige seizoen, toen er gemiddeld 19,36 miljoen kijkers waren.

Serie: The Big Bang Theory seizoen 10 | Schijven 3 x Dvd | Speelduur: 24 x 18 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Audio: Engels Dolby Digital 5.1, Frans, Spaans Dolby Digital 2.0 | Ondertitels: Nederlands, Frans, Spaans en meer | EAN: 5-051888-228029 | Release: september 2017 | Met dank aan: Warner Home Video

Het nieuwe seizoen van hitserie The Big Bang Theory wordt aangeleverd in een Dvd-hoes met daar een slipcover omheen. Voorop zien we het ensemble en in grote letters de titel van de serie. Achterop de gebruikelijke info, met wat aanvullend beeldmateriaal. Maak je de hoes open, tref je de drie schijven los van elkaar aan, aangevuld met wat synopsissen. Erg mooi dus en een goede uitgave.

Video en audio
Goed, ontzettend veel details hoef je niet te verwachten van een komedieserie als deze. Maar The Big Bang Theory is digitaal opgenomen en ziet er daardoor toch gewoon goed uit. Het digitaal geschoten beeld is scherp en ziet er netjes uit. Ook de audio is goed, waarbij dialoog centraal staat. Jammer blijven de reacties van het publiek, die er altijd een nep laagje aan het geheel geven. Terwijl de serie natuurlijk wel voor een live publiek opgenomen wordt.

Mooi is dat Warner Home Video wederom wat extra's op de uitgave van de serie heeft geplaatst. Z is er #JustAskBBT, waarin de cast in een paar minuten tijd wat vragen beantwoordt. In Mad Props wordt er gekeken naar de steeds ingewikkeldere attributen die Scott London en zijn crewleden moeten maken. En in The Ever-Expanding Universe of The Big Bang Theory wordt gekeken naar de nieuwe castleden.

Verder zijn er extra's over Baby Halley, wiens komst besproken wordt in Who's the Baby Now?. Ben je benieuwd naar de Comic-Con opmerkingen van de cast, is het hele 40 minuten durende panel te zien in Best of The Big Bang Theory: 2016 Comic-Con Panel. En tot slot is er nog acht minuten aan Gag Reel.

Het elfde seizoen van The Big Bang Theory wordt momenteel in de Verenigde Staten uitgezonden. Ook zijn er contracten voor een twaalfde reeks, die volgend jaar te zien zal zijn. Hoe het daarna verder gaat is nog afwachten. Duidelijk is wel dat CBS ook inzet op ander BBT-materiaal, waaronder spin-off Sheldon, die in elk geval goedkoper is en een tweede seizoen krijgt.