Dvd review 'Flikken Rotterdam' (S2) - Huub Stapel als officier van justitie

Op naar het derde!

Regie: Martin Schwab, Pieter Walther Boer, Victor Reinier | Cast: Mark van Eeuwen (Dries van Weelden), Maartje van Wetering (Esther Wegereef), Huub Stapel (Hein Berg), Cees Geel (Stan Vroom), Maryam Hassouni (Lieve Jansons), e.a. | Jaar: 2016 - heden | Uitgezonden op: AVROTROS

Na het debuut van Flikken Rotterdam in 2016 werd er uiteraard ingezet op een volgend seizoen. Geen wonder, er keken gemiddeld 1,5 miljoen mensen naar het eerste seizoen van de spin-off van Flikken Maastricht. Met opnieuw namen als Mark van Eeuwen en Huub Stapel verscheen in september 2017 het tiendelige tweede seizoen en opnieuw trokken de afleveringen ruim boven het miljoen aan kijkers.

Onlangs verscheen seizoen 2 van Flikken Rotterdam op Dvd. Check de details hieronder, met als eerste de trailer en de synopsis.

In seizoen 2 van Flikken Rotterdam is Ben Slachter terug! Nadat iedereen dacht dat hij was omgekomen, bleek hij ondergedoken te zitten. Precies op het juiste moment verscheen hij weer om officier van justitie Hein Berg en rechercheur Lieve Jansons te redden van een aanslag op hun leven. Inmiddels zit Ben in het huis van bewaring. Ondanks de inspanningen van OVJ Hein Berg is hij aangehouden op verdenking van corruptie. Lieve en Hein slagen erin om Ben vanuit de gevangenis in te zetten op een zaak. De gerespecteerde zakenman Jort Wester zit op dezelfde afdeling als Ben. Hij wordt door zijn minderjarige adoptiedochter Kim beschuldigd van verkrachting. DNA bewijs staaft de beschuldiging. Nadat een criminele motorbende een aanslag op zijn leven heeft gepleegd en ook Henri Houtman, een ondernemer in de seksindustrie, een van Jorts vijanden blijkt te zijn, ontstaat het vermoeden dat de keurige Jort een witwasser is. Aan Ben de taak om de witwaspraktijken van Jort Wester te onderzoeken. Stan, die het verraad van Ben nog steeds niet heeft vergeven, vindt het maar niks. Maar zelfs Stan begint Ben weer te vertrouwen als hij resultaten begint te boeken en er door zijn toedoen twee grote criminele groepen kunnen worden opgerold.

Serie: Flikken Rotterdam - Seizoen 2 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 10 x ca. 45 minuten | Release: februari 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Nederlands DD 2.0 | Ondertitels: geen | EAN: 8718274548143 | Met dank aan: Channel Distribution

De drie discs van deze uitgave van Flikken Rotterdam zitten in een iets dikkere (Scanavo) Dvd-uitklaphoes, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de hoes staan de synopsissen van de tien afleveringen en de schijven maken duidelijk welke afleveringen ze bevatten.

Beeld en geluid
De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is redelijk. De kleuren nodigen zeker uit en het valt op dat er weinig tot geen blokvorming is, of dat soort storende zaken. Minder is de scherpte. Deze valt dan weer iets wat tegen, met een doffe uitstraling. En dit is vooral jammer omdat de serie een mooi filmische uitstraling heeft. Toch mag de liefhebber niet klagen; er zijn duidelijk slechtere uitgaven te vinden in het Dvd-schap. Het geluid is slechts Dolby Digital 2.0 en dit is niet echt van deze tijd.

Bonusmateriaal
Ondanks de prachtige hoes is deze uitgave verder redelijk basic. De eerste schijf bevat vier afleveringen en de twee andere schijven bevatten drie episodes. Extra's zijn niet terug te vinden.

Seizoen 3
Over het derde seizoen voor deze Rotterdamse editie van Flikken is nog niet zo heel veel bekend. Maar dat deze er gaat komen is voor de fans waarschijnlijk wel goed nieuws. Je kunt zelfs als figurant optreden. Surf naar de website van avrotros.nl en schrijf je in!