Dvd review 'Broadchurch' - het slotstuk!

BBC rondt de prachtige serie af.

Bedenker: Nick Antosca | Cast: Olivia Colman (DS Ellie Miller), David Tennant (DI Alec Hardy), Jodie Whittaker (Beth Latimer), Andrew Buchan (Mark Latimer), Arthur Darvill (Rev. Paul Coates), Carolyn Pickles (Maggie Radcliffe) e.a. | Jaar: 2013 - 2017 | Zender: ITV

Na het enorme succes van het eerste en tweede seizoen verscheen van de serie Broadchurch in 2017 alweer het derde seizoen, met opnieuw uitstekende castleden als Olivia Colman (The Crown), David Tennant (Jessica Jones) en Jodie Whittaker (Doctor Who). Dit derde en tevens laatste seizoen bleek zelfs de best bekeken dramaserie tot op heden voor zender ITV.

Just Entertainment zette seizoen 3 op twee Dvd-schijven. Hieronder een blik op de inhoud van de schijven, met als eerste een trailer en de synopsis.

In het laatste seizoen is het drie jaar na de gebeurtenissen uit het tweede seizoen en zijn inspecteurs Ellie Miller en Alec Hardy terug in het Engelse kustplaatsje Broadchurch. Ze onderzoeken de brute aanranding van een vrouw uit het dorp, en de zaak dreigt vele oude wonden weer open de rijten en de bewoners erger dan ooit te verdelen. Het onderzoek leidt de inspecteurs naar een groot feest met bijna honderd gasten, en iedereen is verdacht. Ze komen erachter dat de aanval op de vrouw met voorbedachte rade was. Wat voor duistere geheimen houden de inwoners van Broadchurch nog schuil? En zullen onopgeloste zaken rond de dood van de jonge Danny Latimer uiteindelijk toch nog worden beslecht?

Uitgave: Broadchurch - Seizoen 3 | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 8 x ca. 44 minuten | Release: juni 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8717344759359 | Met dank aan: Just Entertainment

De twee schijven van deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Broadchurch zitten verpakt in een doorzichtige dvd-keepcase. In de hoes overigens geen titels of korte synopsissen. Gemiste kans.

Het slotseizoen van Broadchurch kreeg in Nederland enkel een Dvd-uitgave. Bij seizoen 2 was dat nog anders. Het beeld ziet er in standaard resolutie redelijk tot goed uit, met vooral een nette kleurbalans die ervoor zorgt dat zowel de scènes overdag als 's avonds er keurig uit ziet, zonder extra onvolkomenheden. Uiteraard had de liefhebber dit liever in high def gezien. De geluidstrack is dolby digital 5.1 en ook netjes. De focus ligt uiteraard op de dialoog.

Just Entertainment heeft het gehouden bij de acht afleveringen van het laatste seizoen. Deze staan per vier afleveringen verdeeld over de twee schijven. Bij de eerdere seizoenen was het net iets anders. De Dvd-uitgave van seizoen 1 was nog kaal, maar het tweede seizoen 2 kwam uit op Blu-ray en had ook een aantal fraaie extra's.