Dvd review 'The Big Bang Theory' (S11) - Hierna nog één seizoen...

Na seizoen 12 sluit het #TBBT boek.

Bedenkers: Chuck Lorre | Bill Prady | Cast: Johnny Galecki (Leonard Hofstadter), Jim Parsons (Sheldon Cooper), Kaley Cuoco (Penny), Simon Helberg (Howard Wolowitz), Kunal Nayyar (Raj Koothrappali), Melissa Rauch (Bernadette Rostenkowski-Wolowitz), e.a. | Uitzending serie: 2007 - heden | Tv-zenders: CBS

Met bijna 20 miljoen kijkende fans per aflevering is The Big Bang Theory al jaren één van de best bekeken series in de States. En het succes lijkt er ook niet minder op te worden. De sitcom met onder meer Johnny Galecki en Jim Parsons heeft ondertussen de 250 afleveringen gepasseerd en er is in 2017 zelfs een spin-off verschenen rond de jonge Sheldon. Maar aan alles komt een einde..

Warner Home Video bracht onlangs seizoen 11 uit op Dvd. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de synopsis en trailer.

In het elfde seizoen zijn Leonard en Penny eindelijk getrouwd. Zelfs Sheldon heeft een vrouwelijke metgezel gevonden: de neurobioloog Amy Farrah Fowler, met wie hij eerder al een stap verder ging door haar ten huwelijk te vragen. In de tijd die ze niet met hun vriendinnen doorbrengen, spelen Leonard en Sheldon fantasy role-playing games met hun vrienden, waaronder collega-wetenschappers Rajesh Koothrappali, Howard Wolowitz en Howards vrouw, de microbioloog Bernadette, die zich nu aanpast aan het leven met hun dochtertje Halley.

Serie: The Big Bang Theory - Seizoen 11 | Aantal discs 2 x Dvd | Speelduur: 24 x 20 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5051888232453 | Release: september 2018 | Met dank aan: Warner Home Video

De twee schijven van deze Dvd-uitgave van het elfde seizoen van The Big Bang Theory zitten verpakt in doorzichtige amaray Dvd keepcase, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de keepcase staat van alle afleveringen de titel en wat extra info.

De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave blijkt helaas erg mager. Iedere schijf bevat naast de extra's ook twaalf afleveringen en dit is toch wel een beetje teveel. Het beeld is slechts beperkt scherp en eigenlijk alle standaard Dvd-gebreken zijn volop aanwezig, met blokvorming als meest storende factor. Kijken op een flink groot scherm zal de fan doen verlangen naar een HD-uitgave of -stream. Verder is dit niet de meest intensieve productie en is de lach belangrijker dan het beeld. De grappen worden door de speakers gestuurd door een Dolby Digital 5.1 track.

De extra's bestaan op drie featurettes en zeven minuten durende blooper-video. De eerste featurette is 'The Maturation Imperative' en bekijkt het elfde seizoen en er wordt gesproken over hoe de personages meer volwassen zijn geworden. 'A BBT History of Time' is een ode aan Stephen Hawking die eerder dit jaar overleed en 'The Big Bang Theory: The Blueprint of Comedy' is een aardige blik achter de schermen.

Seizoen 12 rond TBBT af
In augustus werd duidelijk dat het twaalfde seizoen het definitief laatste seizoen wordt voor The Big Bang Theory. Eerder meldde hoofdrolspeler Jim Parsons dat hij de serie zou verlaten als er nog een dertiende seizoen zou volgen. De promo voor seizoen 12: