Dvd review HBO's 'Succession' - Topserie met Brian Cox

Een van de series die verleden jaar werd geïntroduceerd!

Ontwikkeld door: Jesse Armstrong | Cast: Hiam Abbass (Marcia "Marcy" Roy), Nicholas Braun (Greg Hirsch), Brian Cox (Logan Roy), Kieran Culkin (Roman Roy), Peter Friedman (Frank Vernon), e.a. | Uitzending serie: 2018 - heden | Tv-zender: HBO

In 2018 verschenen er uiteraard een paar nieuwe kwaliteitseries op hofleverancier HBO. Eén daarvan is de dramaserie Succession. De serie volgt de rijke familie Roy achter een enorm media- en entertainmentbedrijf. Dit keer geen enorm bekende cast en dat maakt Succession gelijk ook niet zo'n bekende serie. Toch was er succes met een prima ontvangst een groeiende kijkcijfers. Ook werd de serie gekozen tot de tien beste beste tv-programma;'s van 2018 tijdens de American Film Institute Awards. Kieran Culkin werd genomineerd voor een Golden Globe en zijn er nog een aantal grote prijzen 'pending'.

Warner Bros Home Entertainment bracht seizoen 1 van Succession onlangs uit op Dvd. Hieronder een blik op de schijven, met als eerste de trailer.

In dit eerste seizoen speelt macht, politiek, geld een grote rol. We zien een verhaal over de opvolging binnen een disfunctionele Amerikaanse global-media-familie. De familie Roy beheert een wereldwijd media- en entertainmentimperium. Wanneer de patriarch Logan Roy besluit af treden als hoofd van het bedrijf, wordt de familie gedwongen om na te denken over de volgende stappen.

Serie: Succession - seizoen 1 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 10 x ca. 60 minuten | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051889622871 | Release: november 2018 | Met dank aan: Warner Bros. Entertainment Nederland BV

De drie Dvd-schijven van deze uitgave van het debuutseizoen van Succession zitten vastgeklikt in een doorzichtige amaray Dvd-keepcase, met daaromheen een insteekhoes. In de binnenkant van de hoes helaas geen extra details over de afzonderlijke afleveringen.

Beeld & geluid
De tien afleveringen staan verspreid over drie schijven. Het beeld van deze uitgave van Warner Bros. is helaas erg basic, ook voor een Dvd-uitgave. Kleur en scherpte zijn nog best te doen, maar er zijn helaas wat veel voorkomende Dvd-gebreken te zien. Er is lichte kartelvorming waarneembaar en dat was waarschijnlijk niet ontstaan bij een wat betere transfer. Donkere scènes houden redelijk stand, al zijn deze vaak net iets te donker om details goed zichtbaar te houden. Desondanks geen slechte Dvd-uitgave, welke een verder een standaard dolby digital geluidstrack draagt.

Bonusmateriaal
Veel heeft deze uitgave niet te bieden als het gaat over het bonusmateriaal. Het blijft namelijk bij de featurette 'A Succession Wedding'. Deze is terug te vinden op de derde schijf en kijkt naar één van de belangrijkste gebeurtenissen eb grotere scènes in de serie. Met beelden van achter de schermen en veel interviews wordt er naar de bruiloft gekeken.

Succession seizoen 2 aangekondigd
Het eerste seizoen werd in augustus afgerond en toen was al duidelijk dat er een vervolg was besteld. In juni kondigde HBO namelijk al het tweede seizoen officieel aan. Verdere details zijn nog niet bekend.