Series / Nieuws
'Game of Thrones'-foutje was wel heel duur
Starbucks spint er garen bij.
Het koffiekopje dat bleef staan kreeg bijna meer aandacht dan de aflevering The Last of the Starks van tv-serie Game of Thrones zelf. Naar verluidt heeft het foutje Starbucks zo'n 2,3 miljard dollar aan gratis advertenties opgeleverd.
De aflevering diende om het conflict tussen Dany en Cersei op te zetten, maar uiteindelijk had iedereen het over iets heel anders, namelijk een kopje Starbucks. Dat werd op sociale media enorm breed uitgemeten en stond meteen gelijk aan de befaamde koffieketen.
Veel geld
Volgens CNBC schat een marketingbedrijf in dat dit foutje zo'n 2,3 miljard dollar aan gratis advertenties heeft opgeleverd. CEO Stacy Jones van Hollywood Branded stelt dat het een kans is die Starbucks nooit meer zal krijgen.
De naam van Starbucks werd 10.627 keer online genoemd, maar door de serie ineens zo'n 193.000 keer. Dat is dus heel wat. Tegelijk moeten we trouwens wel opmerken dat het bepaald niet zeker is of het echt 2,3 miljard dollar aan gratis advertenties is; zoiets blijft nattevingerwerk.
De aflevering diende om het conflict tussen Dany en Cersei op te zetten, maar uiteindelijk had iedereen het over iets heel anders, namelijk een kopje Starbucks. Dat werd op sociale media enorm breed uitgemeten en stond meteen gelijk aan de befaamde koffieketen.
Veel geld
Volgens CNBC schat een marketingbedrijf in dat dit foutje zo'n 2,3 miljard dollar aan gratis advertenties heeft opgeleverd. CEO Stacy Jones van Hollywood Branded stelt dat het een kans is die Starbucks nooit meer zal krijgen.
De naam van Starbucks werd 10.627 keer online genoemd, maar door de serie ineens zo'n 193.000 keer. Dat is dus heel wat. Tegelijk moeten we trouwens wel opmerken dat het bepaald niet zeker is of het echt 2,3 miljard dollar aan gratis advertenties is; zoiets blijft nattevingerwerk.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.