AHS: Apocalypse - De antichrist is gearriveerd! [Dvd]

Het laatste seizoen met Sarah Paulson en Evan Peters.

Bedenkers: Ryan Murphy | Brad Falchuk | Cast: Sarah Paulson (Wilhemina Venable, Cordelia Goode, Billie Dean Howard), Evan Peters (Mr. Gallant, James Patrick March, Tate Langdon, Jeff Pfister), Cheyenne Jackson (John Henry Moore), Cody Fern (Michael Langdon), Billie Lourd (Mallory), Adina Porter (Dinah Stevens), Emma Roberts (Madison Montgomery), e.a. | Uitzending serie: 2011 - heden | Tv-zender: FX

Op de zender FX startte verleden maand alweer het negende seizoen van deze horrorserie, maar de liefhebbers kijken vast nog uit naar de Dvd-uitgave van het voorgaande seizoen: American Horror Story: Apocalypse. Dit redelijk ontvangen seizoen met weer vooral bekende gezichten uit de reeks liet opnieuw een terugval zien in de kijkcijfers. Dit ondanks dat seizoen 8 een cross-over is tussen het eerste en derde seizoen, inclusief de komst van de antichrist.

Onlangs bracht 20th Century Fox Home Entertainment het achtste seizoen in de anthologie-serie uit op Dvd. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In Apocalypse verblijft de gekozen elite na de nucleaire apocalyps in de buitenposten die door de mysterieuze coöperatie zijn gecreëerd. De onverwachte komst van Michael Langdon, een coöperatieve vertegenwoordiger die vastberaden is om met een geheim paradijs de maatschappij te redden, brengt chaos in de orde. Er volgt een slagveld die het laatste conflict tussen goed en kwaad zal oplossen.

Dvd: American Horror Story: Apocalypse | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 10 x ca. 49 minuten | Release: oktober 2019 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626094302 | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De drie Dvd-schijven van deze uitgave van seizoen 8 van American Horror Story zitten vastgeklikt in een standaard Dvd keepcase. In de keepcase helaas geen extra informatie over de tien afleveringen, of de beperkte extra's.

Beeld & geluid
De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is zeker niet onaardig. De kleur en scherpte zijn van een zeer redelijk niveau. Ook de donkere scènes hebben een mooie zwartweergave met voldoende detailbehoud. Het enige dat echt storend is, is dat er blokvorming plaatsvindt in het beeld. En dit blijft toch jammer aangezien dit niet per se een bijkomstig effect is van een Standard Definition-transfer. Het geluid betreft zoals te verwachten Dolby Digital 5.1 en uiteraard is er ondertiteling aanwezig.

Bonusmateriaal
20th Century Fox gaf de uitgave van het voorgaande seizoen American Horror Story: Cult nog enkele extra's mee, maar dat onderdeel is nu compleet overgeslagen. Op de drie schijven vind je enkel de tien afleveringen terug.

Seizoen 9 gestart - American Horror Story: 1984
Op 18 september startte FX met alweer het negende seizoen van American Horror Story. Dit keer werd gekozen voor de titel 1984, bestaande uit negen afleveringen. De serie bevat dit keer geen rollen voor Evan Peters en Sarah Paulson. Zij namen met het besproken seizoen afscheid. Hieronder de trailer voor seizoen negen: