Eerste reviews: "The Witcher is beter dan Game of Thrones!"
Series / Nieuws

De eerste reviews zijn laaiend enthousiast over 'The Witcher'!

Het is altijd even bang afwachten wanneer er een serie of film verschijnt die (deels) is gebaseerd op een videogame. Deze vrees bestaat ook voor The Witcher, maar de eerste korte reviews die zijn verschenen laten alvast het beste vermoeden!

Dat The Witcher voor Netflix één van de belangrijkste series tot dusver wordt mag duidelijk zijn. Niet alleen staan de verwachtingen bijzonder hooggespannen, daarnaast moet Netflix de nieuwe concurrentie het hoofd bieden en heeft ze toch wel een mega-investering gedaan in het project.

Lovende eerste reacties
Een aantal journalisten hebben ondertussen verschillende afleveringen van The Witcher kunnen bekijken. Veel mogen ze over de serie nog niet vertellen al duiken er op Twitter toch reeds enkele reacties op. Verschillende van deze reacties laten op zich weinig aan de verbeelding over. Wij maakten alvast een selectie van enkele opmerkelijke uitspraken.

"Ik kan er momenteel nog niet veel over zeggen, maar wat ik wel kan vertellen is dat The Witcher duidelijk goed is gecast. Bovendien zit de reeks slim in elkaar en beschikt ze over een goed tempo." Volgens een andere reviewer ziet de serie er behoorlijk "solide" uit. De meest opmerkelijke uitspraak tot dusver komt van een criticus welke de reeks in één klap vergelijkt met die andere populaire hitserie, namelijk Game of Thrones. Hij stelde op Twitter dan ook het volgende:

"De vechtscènes zijn veel beter dan deze in Game of Thrones. Sterker nog, ik zou zelfs durven te stellen dat de vechtscènes in Game of Thrones er vergeleken met deze uit The Witcher maar belabberd uitzien. De magie van Geralt gecombineerd met de indrukwekkende zwaardgevechten zijn echt een streling voor het oog." De critic in kwestie laat bovendien nog optekenen dat hij een bepaalde vechtscène reeds vier keer heeft bekeken en dat we er met z'n allen zonder meer van gaan genieten!

De acht afleveringen welke deel uitmaken van het eerste seizoen van The Witcher zijn te bekijken bij Netflix vanaf 20 december 2019!