Maken 'The Witcher' voor Netflix is moeilijk

Maken 'The Witcher' voor Netflix is moeilijk

Hoe ga je nou om met het bingemodel?

Jim Pedd, 14 januari 2020 om 10:18

Hoe breng je een serie naar een streamingdienst als Netflix, waar alles berust op het beroemde bingemodel? Lauren Schmidt Hissrich maakt voor Netflix de serie The Witcher. En echt gemakkelijk blijkt dat niet te zijn. Mensen kijken immers een heel seizoen in één keer bij dit soort series. En dat heeft veel invloed op hoe de serie gemaakt wordt.
“Als je iets voor televisie maakt, denk je zowel micro als macro,” begon ze tegenover Collider. “Zo maak ik iets voor Netflix, waar je rekening moet houden met het bingemodel. Er zullen mensen zijn die acht uur gaan zitten en dus alles in één ruk kijken. Ik zou dat niet kunnen. Dat is niet hoe ik televisie kijk. Maar je moet er wel rekening mee houden. Dat betekent dus dat je niet continu dingen kan herhalen, want dan gaan ze zich vervelen. Ik moet er dus op vertrouwen dat het publiek echt mee reist.”

Lees ook: Opnames tweede seizoen 'The Witcher' snel van start!

Moeilijke balans
“Maar ik weet ook dat er mensen zijn die één aflevering kijken en dan op vakantie gaan met de Kerst en twee weken later terugkomen en de volgende aflevering kijken. Elke aflevering moet dus gesloten voelen en bevredigend zijn om op zichzelf te kijken. Maar het moet ook onderdeel zijn van iets groters. En het seizoen als geheel moet bevredigend zijn en voelen alsof het bouwt naar iets groters. Voor mij ligt daarin ook de scheikunde van televisie.”

Lees ook: 'The Witcher' dumpt controversieel element voor tweede seizoen

Dat doet ze nu met succes, want de serie krijgt sowieso een tweede seizoen! Dat zal begin 2021 te zien zijn.

Bron: Collider

Lees meer over: The Witcher, Netflix, Lauren Schmidt Hissrich

Populair nieuws