Baptiste in 'The Missing' spin-off is zeer succesvol! [Dvd]

Acteur Tchéky Karyo kreeg met het personage Julien Baptiste een spin-off van \'The Missing\'.

Ontwikkeld door: Harry Williams en Jack Williams | Cast: Tchéky Karyo (Julien Baptiste), Tom Hollander (Edward Stratton), Jessica Raine (Genevieve Taylor), Trystan Gravelle (Greg), Anastasia Hille (Celia Baptiste), e.a. | Uitzending serie: 2014 - heden | Tv-zender: BBC One

Dit is een opvallende uitgave. Op de hoes staat vermeldt dat het gaat om het derde seizoen van BBC-serie The Missing, maar deze wordt ook gezien als het eerste seizoen van de spin-off Baptiste. De serie draait namelijk vooral rond het personage Julien Baptiste van acteur Tchéky Karyo. Los van hem en zijn gezin zijn er enkel nieuwe personages in het seizoen te zien.

Hoe dan ook was het weer een succes voor de BCC. Er keken miljoenen mensen naar de zesdelige serie. Ook opvallend is dat de serie zich afspeelt in Amsterdam! Je zult dus heel wat herkenbare beelden voorbij zien komen. Onlangs bracht Dutch FilmWorks de serie uit als The Missing Seizoen 3, op Dvd. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In de serie verblijft Julien Baptiste in Amsterdam waar zijn dochter onlangs is bevallen. Hij loopt constant in hun weg en is rusteloos, maar wordt dan uitgenodigd voor een ontmoeting met een oude vlam, Martha Horchner, politiecommissaris in Amsterdam. Martha wil zijn hulp bij het opsporen van een vermist meisje, Natalie, de nicht van een Engelsman, Edward Stratton. Ze gelooft dat de zaak gelinkt is aan een Roemeense bende die aan sex trafficking doet. Het meisje moet dringend teruggevonden worden.

Dvd: The Missing - Seizoen 3 | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 6 x ca. 57 minuten | Release: december 2019 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8719372008560 | Met dank aan: Dutch FilmWorks

De twee Dvd-schijven van deze uitgave van The Missing seizoen drie zitten vastgeklikt in een dikke zwarte Dvd stackcase. In de case helaas geen extra informatie over de afzonderlijke afleveringen. De achterkant lijkt geen extra's te voorspellen; enkel de zes afleveringen.

Beeld & geluid
Dutch FilmWorks levert een basic, maar verder prima uitgave op met een nette Standard Definition-weergave. De kleur is bedoeld wat grauwig, maar behoudt de kleuren netjes. De diepte werking is ook fraai, maar het beeld laat wel de storende blokvorming zien. Al met al netjes, maar niet opvallend. Het geluid komt middels een 5.1 Dolby Digital geluidsspoor en deze doet het verder prima, met doorgaans wat standaard muzikale ondersteuning.

Zoals gewoonlijk bij deze verhoudingsgewijs wat kleinere serie geen extra's. De liefhebber moet het doen met de zes afleveringen, verdeeld over twee schijven.

Baptiste - Seizoen 2
De kijkcijfers voor Baptiste seizoen één waren in het Verenigd Koninkrijk sterk en daarom werkt de BBC ondertussen aan een tweede seizoen. Waarschijnlijk zijn het showrunners Jack en Harry Williams die hieraan werken.